про гірський туристичний спортивний похід 1 категорії складності Кримом
Що був здійснений з 26.02 по 04.03 2010 р.
Маршрутна книжка - 2/2010
Керівник групи Куконеску Р. М.
Адреса керівника: тел. 068- 399-27-48,
rusist (at)i.ua
Маршрутно-кваліфікаційна комісія _Турклубу "ГЛОБУС"_ розглянула звіт і вважає, що похід може бути зарахований усім учасникам та керівникові як похід _1_ категорії складності.
Зміст
1. Довідкові дані про туристський спортивний похід
1.1. Параметри походу
1.2. Докладна нитка маршруту
1.3. Дані про досвід учасників
2. Організація туристського спортивного походу
2.1. Загальна ідея походу
2.2. Варіанти під?їзду та від?їзду. Обґрунтування вибору точок початку та кінця маршруту
2.3. Аварійні виходи з маршруту та його запасні варіанти
2.4. Зміни маршруту та їх причини
2.5. Інформація про проходження маршруту кожним учасником
3. Графік руху та технічний опис проходження маршруту
3.1. Технічний опис проходження маршруту та паспорти перевалів
3.2. Висотний графік
3.3. Картографічний матеріал
4. Висновки та рекомендації щодо проходження маршруту
1. Довідкові дані про туристський спортивний похід.
1.1. Параметри походу
Вид туризму | Категорія складності | Довжина маршруту, км | Тривалість | Термін проведення | |
Загальна | Ходових днів | ||||
Гірський | 1 | 114 | 7 | 7 | 26.02 - 04.03 |
1.2. Докладна нитка маршруту:
с. Краснокам?янка (222) - ск.Сірий Камінь - т/с "Бірюзове озеро" - 1м/н
- дж. "Ай-Йорі" - дж. "Талма" - пер. Куш-Кая Зах. (1А,1310) - г. Куш-Кая (1340) - пер.Конёк (н/к,1340) - хр.Караджухан (Конёк) - пер.Кебіт-Богаз (н/к,595) - т/с "Поляна Таврів" - 2м/н - т/с "Шалаш" - т/с Саурган - пер.Корбек (Чатир-Даг Зах.) (1А,1440) - г. Ангар-Бурун (1453) - пер.Ангарський (н/к,752) - 3м/н - т/с "Поляна МАН" - Демерджі Яйла - Тірке Яйла - Долгая Гора (1283) - Стол Гора (1240) - 4м/н - т/с Вост. Су-Ат - т/с Метеостанція ГСС Карабі - печ. Голубіна - печ. Хаджи-Коба - хр. Кара-Оба - 5м/н - ур. Кара-Обанська балка - т/с Бурульча - Курган Слави (886) - печ. Голубіна - 6м/н - т/с Кизил-Коба - с. Перевальне
1.3. Дані про досвід учасників
П.І.П. | Рік нар. | Обов?язки у групі | Туристський досвід | Контактний тел. |
Куконеску Руслан Миколайович | 1963 | Керівник | 4ГУ, Тянь-Шань | 068- 399-27-48 |
Рябоконь Сергій Володимирович | 1978 | Лікар | НК - Карпати, Крим, ПВД | 097- 493-62-77 |
Кузьменко Олександр Петрович | 1975 | Орієнтування | НК - Карпати, Крим, Хібіни | 096 -735-26-70 |
Кузьменко Єлизавета Олександрівна | 1987 | Хронометрист | ПВД | 097- 751-95-23 |
Демчук Денис Іванович | 1986 | Ремонтник | НК - Карпати, Крим, ПВД | 050-855-33-20 |
Тимофієнко Олексій Олегович | 1987 | Завгосп | ПВД | 099 - 563-32-37 |
Калініченко Костянтин Олександрович | 1982 | Фотограф | НК - Карпати, Крим, ПВД | 063-693-33-16 |
Бартош Томаш Олександрович | 1982 | Лазальник | НК - Карпати, ПВД | 03131-24830 |
2. Організація туристського спортивного походу
2.1 Загальна ідея походу
Метою даного походу була підготовка групи для більш серйозних походів - літнього походу 2- ї категорії складності на Тянь-Шані (Терскей-Алатау).
Маршрут сплановано як лінійний, загальним напрямком із Півден. заходу на Північ.
схід центральної частини гірського Криму, при якому проходилися всі найвищі яйли: Бабуган, Чатирдаг, Демерджі, Тирке, Карабі й Долгоруківська. Перешкоди мають різнобічний характер: сніжний, скельний, осипний та скельно-осипний. Тому проходження такого маршруту повинно давати учасникам первинні навички пересування гірським рельєфом. Перелічені чинники за задумом мають дати можливість отримання досвід та навички, достатні для наступного проходження скельних, осипних та засніжених перевалів рівня складності 1А-1Б у великих горах.
2.2 Варіанти під?їзду та від?їзду. Обґрунтування вибору точок початку та кінця походу
Початковою точкою маршрута є зупинка рейсового тролейбусу "с. Краснокам?янка". Сюди можна дістатися тролейбусом (маршрут "Сімферополь - Ялта") або маршрутним таксі, що проходить тією ж дорогою, але коштує дорожче. Кінцеві зупинки і тролейбусів, і маршрутних таксі, знаходяться на відстані 150 м від залізничного вокзалу м. Сімферополь, куди дуже зручно діставатися ранішніми потягами з м. Києва (ми прибули поїздом ?28 об 11 год., де нас вже чекав учасник з Мукачевого). Інтервал курсування тролейбусів - 20-30хв, квитки можна придбати у касах, що розташовані на кінцевій зупинці, або у водія (що дешевше). Вартість квитка складала десь 9 грн. на людину з багажем.
Кінцева точка маршруту - с. Перевальне - знаходиться по трасі Сімферополь - Ялта, по якій постійно курсують маршрутні таксі та рейсові автобуси. Від?їзд звідси не складає будь-яких проблем - треба дістатися траси та зачекати, доки не зупиниться один з рейсових тролейбусів, що прямують на Сімферополь. Під'їхати нам коштувало по 4 грн. з людини.
Таким чином зручно, швидко і дешево добиратися від м. Симферопіль до початку і з кінця походу.
2.3. Аварійні виходи з маршруту та його запасні варіанти
Заявлена нитка маршруту: с. Краснокаменка - ск. Сірий Камінь - т/с "Кленовая беседка" - пер. Куш-Кая (1А,1300) - хр.Караджухан (Конёк) (1100) - т/с Саурган - пер.Корбек (Чатир-Даг Зап.) (1А,1440) - г. Ангар-Бурун (1453) - пер. Кам?яний Нижній (1А,1330) - пер.Ангарський (н/к,592) - т/с "Поляна МАН" - г. Пів. Демерджи (1359м) - Тірке Яйла - т/с Східний Су-Ат - пер. Нефань-Баши Західний (1160м,1А) - т/п Метеостанція ГСС - т/с Бурульча - т/сКизил-Коба - с. Перевальне
Запасні варіанти: У разі туману чи непогоди, обхід Бабуган - Яйли зі Сходу через пер. Діпла (1А). Якщо якісь проблеми в групі чи заборона єгерів, чи непогода після хр. Караджухан (Конёк), обхід плато Чатирдаг - Яйли на Схід через т/с "Букова поляна". При сильному тумані чи непогоді на Карабі - Яйлі продовжувати маршрут від т/с "Метеостанція Карабі" до Долгоруківської Яйли не на Північний Захід через т/с "Бурульча", а на Захід через яйлу Орта-Сирт
Аварійні виходи з маршруту: пер. Ангарський; т/с Восточний Су-Ат.
2.4 Зміни маршруту та їх причини
1. Було змінено маршрут після того, як Олексію Тимофієнко стало зле. Спускалися не через пер. Кам`яний Нижній, а простим некатегорійним перевалом нижче на південь.
2. Вище т/с "Поляна МАН" пройшли кулуаром з застосуванням мотузки і техніки проходження по перилам.
Через це витратили час і відмовилися підійматися на вершину Північна Демерджі.
3. Після т/с "Восточний Суат" через погані погодні умови (дощ, туман) скоротили маршрут. Без заходження на перевал Нефань-Баши Западний пішли прямо на метеостанцію, бо до того ж було вже обмаль часу, а кілометраж і складність ми вже набирали.
2.5 Інформація про проходження маршруту кожним учасником
Маршрут пройдено всіма учасниками в повному обсязі окрім Тимофієнко Олексія Олеговича. Увечорі другого дня після проходження хребта Караджухан (Конёк) і перевала Кебіт-Богаз, на стоянці "Поляна Таврів", йому стало зле. Наступного дня після Підйому на пер. Корбек, йому знов стало погано і врач вколов йому ампули, стимулюючі серцеву діяльність. Було полегшено рюкзак. Але після Підйому на вершину 1441 м на верхньому плато Чатир-Дагу, йому знов стало погано, було забрано рюкзак і повільно супроводжено до місця обіду біля вершини Ангар-Бурун. По обіді, вирішивши, що підозрюється діагноз - серцева недостатність, було вирішено спустити його без рюкзака у супроводі до Ангарського перевалу і відправити транспортом додому. Після спуску йому стало краще і він зійшов з маршруту, сівши на проїжджаючий тролейбус, заздалегідь залишивши все необхідне для походу іншим учасникам. Наступного дня він вже був в Києві.
3. Графік руху та технічний опис проходження маршруту
дата, день ходи | назва участка | початок переходу | кінець переходу | ходовий час | відстань, км | набір висоти, м | скид висоти, м | метеоумови | опис участка |
Пт.,26 Лютий день 1 | с. Красно кам?ян-ка - джерело "Ай - Йорі" | 13:30 | 13:55 | 0:25 | 9,21 | 500 | ясно, тепло | грунтовою дорогою та стежкою по схилах | |
14:48 | 15:38 | 0:50 | |||||||
15:53 | 16:28 | 0:35 | |||||||
16:40 | 17:28 | 0:48 | |||||||
17:35 | 18:18 | 0:43 | |||||||
18:23 | 18:35 | 0:12 | |||||||
загалом | 3:33 | 9,21 | 490 | ||||||
Сб.,27 Лютий, день 2 | м/с - пер. Куш-Кая (1А,1300) - вершина Куш-Кая (1339) | 8:00 | 8:45 | 0:45 | 4,68 | 615 | ясно | грунтовою дорогою, потім кам`янистим крутим схилом | |
8:55 | 9:30 | 0:35 | |||||||
9:47 | 11:00 | 1:13 | |||||||
вершина Куш-Кая (1339) - пер. Конёк (1300) | 11:30 | 13:00 | 1:30 | 3,6 | 50 | ясно | трав'янисто -засніженим плато | ||
13:35 | 14:30 | 0:55 | |||||||
пер. Конёк (1300) - т/с "Поляна Таврів" | 14:50 | 15:40 | 0:50 | 8,3 | 860 | хмарно, дрібний тимчасовий дощ | стежка по коньку хребта, потім асфальт. і грунт. дорога | ||
15:55 | 16:45 | 0:50 | |||||||
17:03 | 17:52 | 0:55 | |||||||
18:00 | 18:20 | 0:20 | |||||||
загалом | 6:53 | 16,6 | 615 | 910 | |||||
Нд.,28 Лютий, день 3 | м/с - пер.Корбек (1А,1440) | 8:00 | 8:50 | 0:50 | 5,1 | 910 | ясно | грунтовою дорогою, по бездоріжжю чи снігу по яйлі та в лісі, | |
9:05 | 10:10 | 1:05 | |||||||
10:45 | 12:15 | 1:30 | |||||||
пер.Корбек - Ангарський пер. (н/к,752) | 12:30 | 13:20 | 0:50 | 6,2 | 660 | ||||
14:30 | 15:30 | 1:00 | |||||||
15:50 | 16:40 | 0:40 | |||||||
Ангарський пер. (н/к,752) - поляна МАН | 17:00 | 17:40 | 0:40 | 4,7 | 150 | ||||
18:10 | 19:40 | 1:30 | |||||||
загалом | 8:05 | 16 | 1060 | 660 | |||||
Пн,01 Березень, день 4 | м/с - т/с "Восточний Суат" | 8:30 | 9:20 | 0:50 | 10 | 380 | ясно | стежка через ліс, плато Демерджі і Тирке -яйли | |
9:27 | 10:27 | 1:00 | |||||||
10:55 | 11:27 | 0:32 | лісистою місцевістю і засніженими полями і схилами | ||||||
11:50 | 12:45 | 0:55 | 3,5 | 330 | |||||
12:50 | 13:06 | 0:16 | |||||||
14:45 | 14:55 | 0:10 | |||||||
загалом | 3:43 | 13,5 | 380 | 330 | |||||
Вт.,02 Березень, день 5 | м/с - Карабі яйла - т/с "Метеостанція ГСС Карабі" | 9:00 | 9:40 | 0:40 | 6,43 | 40 | вночі і зранку дощ, туман вдень після 14:00 - змінна хмарність | дорогою, стежками та бездоріжжям | |
9:45 | 10:20 | 0:35 | |||||||
10:40 | 11:30 | 0:50 | |||||||
т/с "Метеостанція ГСС Карабі" - ущ. р. Бурульча | 12:30 | 13:20 | 0:50 | 14,37 | 540 | по плато, потім -осипним кулуаром до р. Бурульча | |||
13:30 | 14:45 | 1:15 | |||||||
15:10 | 16:50 | 1:40 | |||||||
17:05 | 18:35 | 1:30 | |||||||
загалом | 7:20 | 20,8 | 40 | 540 | |||||
Ср.,03 Березень, день 6 | м/с - т/с "Курган Слави" | 10:00 | 11:15 | 1:15 | 8,41 | 466 | ясно | грунтовою дорогою трав'янистим і кам`янистим схилом в лісі і на плато | |
11:30 | 12:55 | 1:25 | |||||||
13:15 | 14:20 | 1:05 | |||||||
т/с "Курган Слави" - ущ. і т/с "Кизил-Коба" | 14:55 | 15:40 | 0:45 | 6,04 | 400 | ||||
15:45 | 16:20 | 0:35 | |||||||
16:50 | 17:45 | 0:55 | |||||||
загалом | 6:00 | 14,45 | 466 | 400 | |||||
Чт.,04 Березень, день 7 | т/с "Кизил-Коба" - с. Перевальне | 9:30 | 11:05 | 1:35 | 5 | 120 | хмарно | грунтовою, потім асфальтованою дорогою | |
загалом | 1:35 | 5 | 120 | ||||||
загалом за похід | 46:28 | 95,56 | 3050 | 2960 | |||||
з коефіціентом 1.2 | 114,67 |
3.1. Технічний опис проходження маршруту та паспорти перевалів
1 день - п?ятниця / 26.02
13:30 - старт в с. Краснокам?янка (Кызыл-Таш). Висота - 221 м., погода відмінна, тепло, сонячно.
13:55 - піднялись до ск. Красний камінь і поснідали. Біля скелі вже стоять якісь стовпи, земля роздерібанена. Вийшли 14:50
16:30 - прийшли до озера Бирюзове.
18:35 - зліва від дороги вище по схилу надибали альтанку біля т/с і джерела Ай-Йорі і стали на ночівлю. Висота 722 м., t = +3 с.
2 день - субота / 27.02
Вночі впав тиск, потеплішало. Зранку хмарно, але пізніш розійшлося.
8:00 - вийшли з т/с Ай-Йорі.
8:45 - прийшли на т/с і джерело Талма. Через 10 хвилин після дж.Талма звернули на чітку дорогу вліво до перевалу Куш-кая. Погода ясна, t = +11 с.
11:00 - піднялись на пер. Куш-Кая.
Погода ясна. Залишили рюкзаки й збігали на вершину Куш-Кая.
11:30 - повернулись і пішли далі по маршруту.
13:00 - 13:30 - обід.
13.40 - вийшли на пер. Конёк (н/к). Спускалися між дерев по крутому засніженому кулуару вниз вліво і вийшли до краю лісу на хребті Караджухан (Конёк) до початку крутої ланки Підйому на перевал з північної сторони о 14:30. Пішов дрібний дощик.
Взагалі ми зробили помилку. Не побачивши з-за дерев переходу з плато Бабуган-яйли на хребет Караджухан (Конёк), ми навмання спускались східніше від логічного простішого спуску- Підйому. Це стало зрозуміло при наближенні до хребта і вийшовши на нього. Треба було пройти ще десь 100-200 м краєм плато на захід. Якщо підніматись знизу - з хребта на плато, все ясно. Якщо навпаки - спускатись, треба не проминути логічний крутий спуск. Взагалі початок спуску відносно недалеко західніше (700 -1000 м) від подібного початку спуску на пер.
Узень-Баш і треба шукати прискіпливо, щоб не ускладнити собі маршрут і потім втрачати багато часу.
15:00? 17:30 - за 2,5 години спуск до перевалу Кебит-Богаз (н/к) і ще через 30 хв. дійшли до м/с недалеко від "Поляни Таврів" під назвою "Шалаш". Висота 540 м. Ночівля біля прямокутної альтанки - веранди, поруч маленьке озерце. Іде дрібний дощ.
Паспорт перевалу Куш-Кая Західний (1А)
район | хребет | назва | переклад | висота, м | категорія складності | ||
літо | зима | міжсезоння | |||||
Крим | Бабуган | Куш-Кая Західний | Куш - ?птах?, Кая - ?скеля? | 1266 | 1А | 1А | ? |
Характеристика
Перевал є одним із логічних варіантів шляху від району вершини Парагільмен на плато Бабуган - яйли. Шлях проходить крутим лісним південним схилом. Останні 300 м підперевального злету - безлісна складна осип обходиться по снігу, камінню і сусіднім скелям. Цирк перевалу широкий (фото 4), виводячий на плато під вершиною г. Куш-Кая. За нормальних погодних умов досить просто читаються орієнтири при проходженні в обох напрямках.
Важкість перевалу з півдня додає жива камениста осип.
За наявності достатнього для руху в кішках снігового покриву, спуск, як і підйом, мають бути безпечнішими і легкішими. На деяких ділянках зі снігом це було досить наочно.
Щоб уникнути "сухої" ночівлі на яйлі слід планувати ночівлю під перевалом біля джерел ?Талма?, ?Ай-Йорі? (фото 4), т/с ?Парагільмен? чи ?Гірське озеро?. Від грунтової дороги під південним краєм Бабуган-яйли (840м) до самого перевалу (1266м), перепад висот - 426м, відстань - 1200 м - 1 год. 20 хв. з важкими рюкзаками (початок походу) і перепочинками. В кінці походу і за гарних умов(сніг) на це піде скоріше одна година. Зверху, ясна річ, спуск набагато скоріше (30 хв.) по осипному схилу.
Можливі небезпеки та застережні заходи
Можливість падіння та травмування учасників.
Бажано каски.
Підйом дистанцією не менше 3 м через ?живе? каміння.
За наявності гарного снігового покриву, використовувати кішки та льодоруби.
Метероологічні умови під час проходження технічної частини
+12° - +17°
Ясно, невелика хмарність.
Рекомендоване спеціальне спорядження
альпенштоки чи трекінгові палиці, чи(і) льодоруби
кішки (тільки при засніжених зимах)
каски
3 день - неділя / 28.02
8:00 - вихід.
9:30 - підійшли на гарну стоянку на краю галявини. Вийшли в 9 :40 і через 10 хв. опинились на галявині і джерелі Саурган. Погода відмінна, сонячно.
11:15 - підійшли під язик сніжника під пер. Корбек. Одягли кішки. Підіймалися в кішках и з ледорубами. Піднялись на перевал в 12:15, Висота логічного перегину - 1390 м. Вийшли на Верхнє плато Чатырдага, высота - 1440 м. Дійшли до краю Верхнього плато Чатирдага до пер. Гірськолижного.
13:30 - стали на обід, а вийшли о 14:30.
15:00 - підійшли до галявини біля лісу при виході на плато Чатирдага.
17:00 - Ангарський перевал.
19:40 - в темряві прийшли на т/с "Поляна МАН", тому, що невірно вибрали дорогу й 1,5 години блукали.
Паспорт перевалу Корбек (Чатирдаг Західний) (1А)
район | хребет | назва | висота, м | категорія складності | ||
літо | зима | міжсезоння | ||||
Крим | Чатирдаг | Корбек (Чатирдаг Західний) | 1386 | н/к | 1А | ? |
Характеристика
Перевал є одним із найпростіших варіантів підйому з Півдня від т/с ?Саурган? на верхнє плато Чатирдаг - яйли. Він має сніжно-трав`янистий тип. Шлях проходить некрутим кулуаром довжиною 600 м. За нормальних погодних умов досить просто читаються орієнтири при проходженні в обох напрямках. Підйом виконувався в кішках і з льодорубами по засніженій ланці довжиною 300 м. Мотузку в даних умовах не мало сенсу використовувати і через невеликий ухил і через м`який сніг. Група піднімалась без зв`язування з особистою страховкою льодорубом. На початку кулуару стежка перетинає нескладні скелі, на яких одягаються (знімаються) кішки, звідки починається кулуарний сніг. Проходження ущелини на спуск, за наявності невеликого снігового покриву, є небезпечним, адже збільшується вірогідність травмування внаслідок втрати рівноваги при пересуванні слизьким камінням чи при переході зі снігу на траву.
Час проходження
Підйом з урахуванням одягання і знімання кішок від т/с ?Саурган? займає 1,5 - 2 години. Перепад висот від стоянки до перевалу - 420 м. Відстань - 1750 м. Зрозуміло, що донизу спуск - 40-50 хв.
Можливі небезпеки та застережні заходи
За наявності снігового покрову використовувати кішки та льодоруби.
Рух учасників з безпечною дистанцією один від одного 3 - 5 м.
Метеорологічні умови під час проходження технічної частини
+10° - +15°
Сухо, ясно, несильний вітер
Рекомендоване спеціальне спорядження
кішки, альпенштоки чи трекінгові палиці, чи(і) льодоруби, каски
4 день - понеділок / 01.03
8:45 - вихід.
10:00 - керівник побачив досить цікавий прохід між скель краєм Демерджі яйли і вирішив задля тренувальної практики піти кулуаром між скелями.
11:00 - піднялись кулуаром на умовний перевал 2А.
В 11:35 - пішли далі під г. Північна Демерджі, але через те, що багато часу витратили на проходження складної ділянки кулуару, керівник вирішив продовжувати маршрут без запланованого підйому на вершину.
13:00 - стали на обед, вышли в 13:45.
В 16:30 поднялись на г. Стол-гора,1240м. Спустились по краю плато Тырке и дальше по хребту Таш-хабах до т/с Восточный Суат. В момент выхода на гребень Хапхала образовался туман, который перешел в дождь. Дождь шел всю ночь и до выхода из лагеря в 9 :30 утра вторника 5 марта.
5 день в івторок / 02.03
9:30 - вийшли пізніше через дрібний дощ і туман.
11:30 - підійшли до т/с "Метеостанція Карабі". Дорогою накривала низька хмарність у вигляді туману чи дощику. Поснідали. Вышли в 13:00.
15:10 - підійшли до печери Голубина. У 15:20 пішли далі по маршруту.
16:00 - підійшли до печери Хаджи-Коба. Помилившись, з яйли далі пішли іншою дорогою хребтом Кара-Оба, замість того, щоб біля печери по стежці піти вниз на т/с "Бурульча". Зрозуміли похибку пізно і пройшовши 1,5 години в пошуках безпечного спуску, вирішили спускатись в каньон до р. Суат, але зранку з`ясували, що ми вийшли на р. Бурульча набагато нижче за течією і досить далеко від т/с "Бурульча".
18:35 - стали на бівак.
6 день - середа / 03.03
10:00 - вихід. Пройшли до 11:45 до т/с Бурульча. Дорога переходила 4 рази через р. Бурульча по великій воді. Мабуть влітку її можно легко і швидко переходити по камінням, а так прийшлося часто знімати і одягати взуття, на що пішло багато часу. На плато Долгоруківська яйла годину прийшлось підніматися крутим залісеним схилом.
Взагалі, ущелина р. Бурульча між Долгоруківською і Карабі яйлами, з`ясувалося досить мальовничим і привабливим. І несправедливо малоходженим туристами.
14:20 - стали на обід на кромці лісу на виході на Долгоруківську яйлу. Вийшли в 15:00.
16:20 - підійшли до ще однієї печери Голубина-2. Трошки полазили біля входу. Спустились від неї схилом в бік с. Перевальне і Красних печер. Безпечний вихід і спуск в ущелину вируховали завдяки логіці і GPS. Та вийшли на гарну стежину до печери Верхня, по котрій по крутим, але безпечним скелям спустились донизу в ліс, де стали на стоянку в 17:45. Біля стоянки багато джерел, й як з`ясувалося наступного дня, всі мальовничі місця для купання теж поруч.
Поступово до ночі стало досить холодно і ми святкували закінчення походу в наметі.
7 день - четвер / 04.03
Зранку пішли до печери Кизил-Коба, але вона була ще зачинена і ми не встигали на поїзд для учасника з Мукачевого Томаша. Тому від екскурсії прийшлось відмовитися. Раптово пішов короткочасний сніг.
Після сніданку в 9 :30 вийшли к с. Перевальне.
У 11:05 сіли на проходящий тролейбус до Сімферополя.
Цього дня пройшли тільки 6 км від місця ночівлі до с Перевальне.
3.2. Висотний графік
3.3. Картографічний матеріал.
Карта ?1
Карта ?2. Продовження маршруту.
4. Висновки та рекомендації щодо проходження маршруту
Маршрут пройдено як і заплановано за 7 днів. Досить насичений перешкодами і тренінгами.
Це стало можливим завдяки тренованості учасників. У одного з учасників навантаження спровокувало серцеву недостатність, що з одного боку засмутило учасників, але з іншого, після зходу хворого, оптимізувало і зарядило на швидкий темп. Було задіяно ЖПС - навігатор, завдяки якому в тумані на Карабі яйлі можливо було орієнтуватися і пересуватися без проблем. І взагалі його застосування в складних випадках допомогало на маршруті, скорочуючи час на хибні напрямки руху. Треба звернути увагу туристам на малоходжений мальовничий район ущелини р. Бурульча. Хоч навесні чи при таянні місцеві річки й повноводні, але цілком проходимі.
На яйлах було відносно мало снігу, тому не було проблем з мокрими ногами чи сильною тропіловкою. До того ми старалися ходити прогалинами чи по сухому. Взагалі погода на початку березня непогана для гірських походів.