Перевал ПІМ центральний (1Б,1925 м)
1) Характеристика
Район | Хребет, при необхідності альтернативні назви | Які ущелини з'єднує | Назва (рекомендована), при необхідності, що означає | Висота | Категорія складності | |||
Міжсезоння | Зима | Літо | ||||||
Українські Карпати | ПІМ, гори Піп - Іван, Мармароський | полонина Струмки та ущ. стр. Квасний | ПІМ центральний (Піп Іван Мармароський) | 1925 м | 1Б | 1Б | н/к |
2) Джерело відомостей:
- Звіт про похід 2 к.с. під керівництвом Клипача О. М, маршрутна книжка ?15/08, http://www.krokus.org.ua/2ks.pdf
- http://krokus.org.ua/maps/pim-tsentralnyj.php
3) Дані про першопроходження перевалу: Відсутні
4) Розташування:
Знаходиться між вершинами 1937.7 та 1936.2 (Піп Іван північна та Піп Іван головна)
5) Можливі і рекомендовані місця для ночівлі:
з боку стр. Білий - пол. Струмки,
з боку стр. Квасний - під перевальним цирком або на пол. Квасний.
6) GPS - координати основних точок у форматі WGS - 84
Місце ночівлі на пол. Струмки | 47° 55' 29.96" N 24° 18' 06.95" E |
Точка початку спуску з перевалу | 47° 55' 32.36" N 24° 19' 30.52" E |
7) Необхідне спеціальне спорядження на групу:
- Групове:
мотузка 50 м (10 мм) - 3 шт.
сніговий якір - 2 шт.
лавинні лопати - 2 шт.
- Індивідуальне:
страхувальна система - 1 шт.
льодоруб - 1 шт.
каска з самостраховкою - 1 шт.
спусковий \ страхувальний пристрій - 1 шт.
прусик - 2 шт.
кішки - 1 пара.
лавинна стрічка
8) Вимоги до організації руху й страховки
При підйомі на перевал необхідне використання льодорубів для самостраховки, можливе також використання кішок (якщо є наст). Спуск вимагає перильної страховки.
9) Умови, за яких проходження ускладнюється:
Туман, зафірнованість снігу, наявність льоду, велика кількість снігу.
10) Відомості про проходження перевалу групою:
1. Загальний час проходження:7:20 год, (від пол. Струмки до стр. Квасний).
2. Витрачено часу на підйом:2:20 год, перепад висот близько 480 м
3. Витрачено часу на спуск:3:00 год (час спуску до перевального цирку) 4. Рухались з одночасною страховкою:0 год.
5. Рухались з перильною страховкою:3:00 год.
6. Організовано пунктів страховки:2.
7. Перевал пройдено у поході 2 к.с.:26 квітня 2010 р.
8. Метеоумови при проходженні перевалу: змінна хмарність; температура: +3 - +7 ºС, вітер 10 - 15 м/сек.
9. Керівник проходження: Єрьомін Євген Олександрович
10. Маршрутна книжка: ? 8/2010.
11. МКК: МКК турклубу "Глобус"
11) Характеристики підйому та спуску по ділянкам.
Ділянка шляху | Час проходження (год, хв) | Максимальна Крутизна (град) | Рельєф | Опис |
пол. Струмки - сідловина перевалу ПІМ центральний | 2.20 | 30 - 35 | Сніжник, ґрунт з жерепом | Рух до сідловини хребта щільною групою з самостраховкою льодорубом |
сідловина перевалу ПІМ центральний - перевальний цирк | 3.00 | 90 | Сніжник | Перильна страховка |
12) Опис проходження
Звечора 4 учасники включаючи керівника сходили в розвідку. Було вибране та очищене місце спуску, а також протроплено \ вибито сходи для завтрашнього проходу.
Вставши в 2.30 збираємось, одягаємо системи та у темряві починаємо рух до перевалу. Сніг за ніч змерзся і іти по вчорашніх слідах доволі легко. За перехід підходимо під хребет, далі піднімаємось до сідловини біля в.1774.7, і прямуємо хребтом до вершини ПІМ головної. Фотографуємось, ідемо до заздалегідь розчищеної площадки. Забиваємо снігові якоря та починаємо спуск.
Перша частина доволі складна - дюльфер через нависаючий карниз. Друга мотузка проходить по схилу 40 - 45 градусів. Друга станція організована на двох льодорубах. Останній дюльферяє на льодорубному хресті, забитому заздалегідь. Друга мотузка не доходила до кінця схилу метрів 30, але було вирішено не вішати 3 мотузку за браком часу та тими факторами, що схил ставав менш крутим і в кінці схилу не було ніяких небезпечних факторів, які могли спричинити травму учасника при падінні (скелі тощо).
13) Альтернативні способи проходження:
Можливе проходження перевалу трохи ближче до вершини, через скельні виходи (Клипач О. М, маршрутна книжка - 15/08, http://www.krokus.org.ua/2ks.pdf). Фото 12.
14) Інформація для проходження у протилежному напрямку (на підйом):
Комплектація групового, особистого спорядження та маршрут проходження залишаються без змін.
Також обов'язково вішати першу мотузку на початку підйому, якою можна знехтувати на спуску.
Доцільне планування маршруту, щоб зробити передостанню станцію якомога найближче до снігового карнизу.
15) Рекомендації щодо проходження:
Перевал потрібно проходити у першій половині дня, по можливості почати спуск до сходу сонця щоб уникнути можливості обвалу снігових карнизів або сходу лавини.
Вибирати місце спуску по силам групи, так як наведений другий можливий варіант спуску явно небезпечніше пройденого.
16) Картографічний матеріал:
Карти Генштабу 1:100 000 Квадрат L - 35 - 1
Карпати. Рахівський район 1:75 000, "Картографія", (рекомендована)
17) Прізвище автора опису:
Якименко П. А.
Фотографії проходження: