Кул. Еклізі-Бурун Пд-Сх ІІ (1Б, 1400м) - кул.Кам?яний Нижній
Район | Хребет, масив | назва | висота, м | категорія складності | ||
сезон | зима | міжсезоння | ||||
Крим | Чатир-Даг | Еклізі-Бурун Південно-Східний ІІ | 1400 | ? | 1Б | 1Б |
1. Розташування: Південний край верхнього плато Чатир-Даг яйли.
Південно-Східний кулуар - перший на захід від перевалу Корбек (Казу-Кая); є одним із варіантів спуску з верхнього плато Чатир-Дагу на т/с Саурган. Кулуар знаходиться зовсім поруч з більш простим варіантом спуску з яйли, тому з точки зору побудови маршруту цікавий тільки в тренувальному плані.
2. GPS-координати (WGS84):
N44,737365 E34,295202 | Верхів`я кулуару Еклізі |
N44,736805 E34,297034 | Дерево |
N44,739039 E34,296309 | Місце ночівлі на яйлі |
N44,748575 E34,316662 | Верхів?я кул.Кам?яний нижній |
N44,750330 E34,320868 | Нижче осипного поясу |
N44,756007 E34,331458 | Нижня станція канатної дороги |
3. Джерело відомостей:
[2] Звіт про гірський похід 1 к.с., НР 2009/2010р, керівник Наконечний А.О.
[3] Отчет о горном походе 2 к.с. по Крыму, январь 2010 г., рук. Макаренко Е.Н
[5] Звіт про гірський похід 1 к.с. Кримом, січень 2011р., Керівник групи Грабець Б.Б.
4. Загальний час проходження: 13год 53 хв, від р.Улу-Узень до плато Чатирдага та до Ангорського перевалу
5. Витрачено часу:
на підйом: 8 год 17 хв, перепад висот 1200 м.
на спуск: 5год 36 хв, перепад висот 600 м.
6. Витрачено на рух:
з самостраховкою 50 хв
з одночасною страховкою: 0 год 0 хв
з змінною страховкою: 0 год 0 хв
з перильною страховкою: 2 год 55 хв
7. Організовано пунктів страховки: 3 + проміжні точки страховки.
8. Характеристика ключових ділянок:
Ділянка шляху | Загальний час проходж?ення (год:хв) | Довжина (м) | Крутизна (град.) | Перепад висот (м) | Характер рельєфу | Характеристика руху з страховкою (протяжність,м; крутизна, грудуси; час,год:хв): | Кількість організованих пунктів страховки | |||
самостраховкою | одночасною | поперемінною | перильною | |||||||
Від дерева до початку зльоту | 5 хв | 200 | 20-25 | 80 | Трав?янистий схил | ? | ? | ? | ? | ? |
Від початку зльоту до розщелини R0-R2 | 1год 30 хв | 65 | 35-40 | 40 | Дерново ?осипний схил +скальний вихід | ? | ? | ? | 1год 30 хв 80м 20м 35° 45м 40° | 2 |
Розщелина і верх кулуару R2-R3 | 1 год 25 хв | 45 | 40-45 | 30 | Скально-осипний схил | ? | ? | ? | 1 год 25 хв 45м 40-45° | 1 |
Спуск по кул.Кам?яний Нжній до Ангарського первалу | 5год 36 хв | 2500 | 15 | 600 | Осипний схил який виположуючись перетворюється в лісистий | 500м 30° 50хв | ? | ? | ? | ? |
9. Категорія складності: 1Б
10. Потенційна небезпека та заходи безпеки:
Проходження ускладнюється за наявності опадів та намерзання льодової кірки.
Камененебезпечність; зрив та падіння учасників. Потрібна намагатися виключити знаходження учасників на траєкторії каменів що можуть вилетіти з під тих хто йде вище.
Самостраховка льодорубом, використання за потреби кішок, перильної страховки
11. Рекомендоване спеціальне спорядження:
- групове (на 7 чол): 2 мотузки 50 м , 3 станційні петлі, закладки (малі номера), 2-3 крюки, карабіни,
- індивідуальне: каска, система, страховочно-спусковий пристрій , льодоруб, кішки.
12. Рекомендовані місця для ночівлі:на яйлі, біля джерела Саурга, Саурган.
13. Метеоумови при проходженні перевалу: 0° - -5°Туман, вітер
14. Перевал пройдено: 28.12.2011 , у поході 2 к.с.
15. Керівник походу: Данилейко Андрій Андрійович.
16. Маршрутна книжка - 43ГЕ/2011, МКК: ЦМКК
17. Прізвище, ім?я, по батькові автора опису: Данилейко Андрій Андрійович
18. Опис проходження:
Від місця обіду в дол.р.Улу-Узень підіймаємось по асфальтованій дорозі через с.Розове(Ф19).
Вище села продовжуємо підйом на північ по асфальто-бетонній дорозі(Ф20) яка згодом перетворюється на грунтовку.
Після того як дорога входить в ліс(Ф21) вона змінює свій напрямок на західний і веде в напрямку поляни Узун-Алан. Орієнтуватися просто - потрібна дорога найбільш наїжджена. Через 2км руху по дорозі, не доходячи 900м до поляни Узун-Алан звертаємо на просіку що відходить на північ та виводить до невеликої поляни (ця галявина не є територією заповідника). На північному краю поляни стаємо на ночівлю 44,721119 34,301515.
Наступного ранку погода була несприятливою: погана видимість, вітер, осади. Тому вирішили дочекатися покращення.
Після покращення виходимо від місця ночівлі по дорозі на північ. Піднімаючись по дорозі через ліс та через 1км виходимо до дж.Саурга (N 44,727345 E34,300803)
Продовжуючи рух в напрямку в.Кузу-Кая сходимо з грунтової дороги на стежку. По стежці піднімаємось до поляни північніше в.Кузу-Кая і починаємо підйом на плато Чатир-Дага. Якщо продовжувати рухатись стежкою вгору(Ф22) то можна вийти до сідла Корбек.
Для того щоб вийти під кул.Еклізі-Бурун Пд-Сх ІІ потрібно в районі чіткого орієнтира, одинокого листяного дерева, а вище нього хвойного(N44,736805 E34,297034) зійти зі стежки вліво на захід.
Перешкода представляє собою крутий скально-осипний кулуар, який спускається з плато та в середній своїй частині вироджується у вузьку щілину.
Після розвідки вирішуємо підійматись по лівому борту кулуару до щілини. Для цього від одиноко дерева підіймаємось вліво-вверх в напрямку скального ?лобу? на лівій (орографічно) стороні кулуару - точка R0. Перед скальним виходом схил крутішає. З цього місця використовуємо перильну страховку.
Опис проходження по ділянкам(Ф23):
R0-R1. 20м до виходу скал. Скально-трав?янистий засніжений схил до 35°. Станція на скалах: крюк + 2 закладки.
R1-R2. 45м вліво-вверх по засніженому трав?янисто-осипному схилові 35-45° до входу у щілину. Станція на крюках та кущеві.(Ф24)
R2-R3. 45м вверх по щілині до великого скального виступу на верху кулуару. Станція на ньому.(Ф25)
Відійшовши від кулуару в лощину стали на ночівлю.
Наступного дня від місця ночівлі сходили радіально на в.Еклізі-Бурун(Ф26).
Далі йдемо через плато до в.Ангар-Бурун. Через погані погодні умови від проходження холодного кулуару відмовляємось. Вирішуємо спуститись по запасному варіанту через кул.Кам?яний нижній(1А).
Для цього від в.Ангар-Бурун рухаємось на південь, проходимо об?єкт старої канатної дороги під народною назвою ?пепелац? та через 500м підходимо до потрібного кулуару(Ф27).
Спуск представляє собою трав?янисто-осипний схил крутизною до 30°, який присипаний снігом. Такий рельєф характерний для перешкод 1А к.т.
За 50 хв спускаємось нижче осипного поясу. Рухаємось із самостраховкою льодорубом тримаючись правої частини осипі.
Далі потрібно рухатись вниз через ліс та, перейшовши в сусідню ліву ложбину, вийти по грунтовці до нижньої станції канатної дороги і далі на Ангарський перевал, де ми і ночуємо.