Район | Хребет, масив | які ущелини з?єднує | назва | висота, м | Координати, м | категорія складності | ||
сезон | зима | міжсезоння | ||||||
Українські Карпати | Чорногірський | р. Мреє - р. Орендарчик | Шпиці | 1848 | 48о07?17.71??N 24o33?36.14??Е | ? | ? | 1Б |
1. Загальний час проходження: 3:25, (від місця стоянки на злитті двох струмків до головного хребта)
2. Затрачено часу на підйом: 3:10, перепад висот +35 м .
3. Затрачено часу на спуск: 0:15, перепад висот -260 м .
4. Рухались з самостраховкою: 0:20, з одночасною страховкою: 0:00.
5. Рухались з поперемінною страховкою: 0:00, з перильною страховкою: 2:50.
6. Організовано пунктів страховки: 3 .
7. Характеристика ключової ділянки підйому:
Ділянка шляху | Загальний час проходж?ення (год:хв) | Довжина (м) | Крутизна (град.) | Перепад висоти (м) | Характер рельєфу | Характеристика руху зі страховкою (протяжність,м; крутизна, градуси; час,год:хв): | Кількість організованих пунктів страховки | |||
самостраховкою | одночасною | поперемінною | перильною | |||||||
Підйом по перевальному злету | 3:10 | 330 | 35-60 | +160 | Сніжник, місцями виходи каміння та трави, нагорі сніжна полиця | 0:20 | ? | ? | 2:50 | 3 |
8. При проходженні перевалу необхідно наступне спеціальне спорядження:
- групове: кішки - 1-2 пари, мотузки 50 м - 2 шт, сніжні якоря або пікети - 4 шт..
- індивідуальне: каска - 1 шт., страх. система в комплекті - 1 шт., жумар - 1 шт.
9. Рекомендовані місця для ночівлі: оз. Несамовите, пол. Гаджина.
10. Перевал пройдено: 8.05.2013 р. у поході 2 к.с.
11. Метеорологічні умови при проходженні перевалу: ясно, вітер 3-5 м/с, темп. +18оС
12. Необхідні додаткові умови до організації руху і страховки.
Рух серпантином або похилим траверсом на підході, рух поодинці по вертикальних перилах.
13. Потенційна небезпека та засоби безпеки.
Потенційною небезпекою є падіння на незначну глибину по сніжнику, потрапляння в лавину. Рух поодинці, перильна страховка.
14. Керівник походу Грабець Богдан Богданович.
15. Маршрутна книжка - 14-ГЕ/13 ЦМКК, ЦМКК ФСТУ, 100-00-66666555.
18. Опис проходження перевалу та картографічний матеріал:Підхід до перевалу почали о 7:15, вийшовши з табору над місцем злиття двох струмків в котловані між вершинами Ребра та Шпиці. Перейшли підтоплену галявину зі струмками і траверсом рушили в бік перевалу, огинаючи невеликий відріг (фото 1). Поверхня - жереп та сніг з виходами каміння, рухатись зручніше під самим схилом, де зарості не такі густі. За 20 хвилин дійшли до початку перевалу, трохи південніше г. Шпиці.
Сніговий покрив незначний, великі площі вкриті просто сухою травою. Чітко виділяються паралельні кулуари, розділені кам?яними стінками. Визначивши необхідний кулуар для підйому, було вирішено зайти в нього траверсом з сусіднього для полегшення проходження, через кам?яні ворота в контрфорсі (фото 2). У системах та з льодорубами почали заходити на сніг справа по ходу руху, від групи розсипаного каміння. Перетнули, піднімаючись, перший сніжний кулуар і підійшли до порівняно невисокої кам?яної стінки, посередині якої прохід між скелями (фото 3). Після проходу ще трохи піднялися з льодорубами, підійшли до протилежної стінки (фото 4) і організували станцію на снігу. Рухаючись вздовж стінки за кілька метрів від неї (фото 6), піднялися на довжину мотузки й організували другу станцію, теж на снігу (фото 5). В кінці підйому подолали снігову шапку крутизною до 700 і третю станцію зробили на великому кам?яному відколі (фото 7, 8). Весь підйом зайняв 2 години 50 хвилин. Також можлива організація станцій на скелях контрфорсів.
Після підйому рушили в бік основного хребта і через 15 хвилин вийшли на нього стежкою по гребеню відрогу гори Шпиці.
Висновки та рекомендації
Маршрут для спуску було прокладено по одному з кулуарів, виходячи з крутизни схилу та кількості снігу, необхідного для організації станцій. Схил перевалу - південно-східний, тому навесні сніг тут швидко тане. Однак за незначної засніженості для організації станцій можна використати скельні стінки, котрі мають багато монолитних відколів та тріщин. За відповідного напрямку вітру нагорі перевалу може утворюватись сніговий карниз з від?ємною крутизною, що значно ускладнить проходження на підйом.