Опубліковано Galiaf
Продовжемо тему обміну враженнями - пишіть про свої походи, мандрівки та всілякі цікаві заходи.
Продовження попередньої теми
Опубліковано Galiaf
Продовжемо тему обміну враженнями - пишіть про свої походи, мандрівки та всілякі цікаві заходи.
Продовження попередньої теми
.
PeTrots replied on #
Кілька слів про перший зимовий командний виїзд команди "Фенікс"
Коли будильник в суботу зриває з ліжка о 4 ранку – ніяких гір та походів і близько не хочеться. Особливо – коли за вікном майже мінус 20, і налітає сніг. Але в кишені уже лежить квиток до Ворохти, рюкзак напакований, а за годину з Франика туди ж приїде група «феніксів», які вибрались у перший спільний гірський похід. Завдання – встигнути у Ворохті на транспорт, яким група добирається із Франківська до бази «Глобуса» в Завоєлі. Задум не вдався: в Коломиї рахівський поїзд стоїть годину замість 15 хвилин. Від перспективи пішки-попутками добиратися 10 кілометрів до бази рятує дружня команда «Альгадра», яка теж приїхала рахівським поїздом і в чиєму автобусі знайшлося вільне місце.
На базі уже хазяйнує «Фенікс». Оскільки із запланованих командою чотирьох днів виїзду я міг бути лише на двох, то зі старту отримую статус чергового.
Сніданок (чи вже майже обід), і Вітя Пришляк веде дві команди у першу вилазку – на Кукул. Тренери «Фенікса» не змогли поїхати через особисті обставини, і Вітя цього разу відповідав за всіх.
На Кукулі раніше доводилось бувати лише в теплий період. Звичної яскраво вираженої вершини у цієї гори нема, натомість є інші цікавинки. Перша – мабуть один із найкращих краєвидів на Чорногірський хребет (який ми цього разу не побачили через хмарність). Друга – колишній кордон між Польщею та Чехословаччиною, ділянка якого пролягала саме через Кукул. Снігу не так уже й багато, тому при підйомі подекуди можна побачити залишки колючого дротуна деревах, а вже вище – і кам’яні стовчики, які встановлювали тут для означення кордону, що існував до 1939 року. Після кількагодинного переходу – фініш та перекус у колибі пастухів на полонині.
Мороз слабшає, але Чорногора і далі в тумані. До темряви встигаємо повернутися на базу.
Нормально виспатись цієї ночі знову не вдалося. Оскільки команда, в якій жили дві команди, опалювалася «буржуйкою», вирішили зробити погодинне чергування біля неї – щоб чогось не трапилось. На мене чекав період між другою та третьою ночі. Поки чекав свого часу, сну нормального не було. Але чергувати так і не покликали: врахували, що в 6 ранку мав бути ще один підйом – дочерговувати по кухні.
Недільного ранку на вулиці – сильний мороз, жодної хмаринки і Говерла на горизонті. Мимоволі тішишся, що провів ніч не в наметі, хай навіть з теплим спальником. Погода поки тішить, тому Вітя вирішує вести всіх на Говерлу. Швидко готуємо сніданок, і кількома партіями нас завозять до бази Заросляк, звідки близько 10 група з більш ніж двох десятків людей починає підйом. З боку Заросляка на зимову Говерлу підніматися ще не доводилось, ще й «синім» маршрутом, яким навіть влітку ще не ходив.
За межею лісу погода псується, посилюється вітер і починає падати сніг. Вже перед початком найстрімкішої ділянки підйому, коли вітер стає особливо сильним та холодним і звучить команда «утепляємось», одному з учасників стає погано. Варіантів не залишається – Вітя вирішує повертатися на базу.
Для мене це значить, що вже час вибиратися на Київ, де чекала робота. Разом із колегою з «Альгадри» Іваном, на якого увечері чекав поїзд із Франківська, висуваємось дорогою на Ворохту. Пішки від Заросляка до верховинської траси ходив уже не раз, і ще жодного разу тут не вдавалося під’їхати якимось транспортом.
Цього разу дещо пощастило: після півторагодинного марш-кидка до «Глобуса», під час якого Іван спочатку загубив, а потім знайшов позичений льодоруб, нас підібрав таксист (50 грн з обох, майже задешево). Колега вписався в маршрутку на Франківськ, у мене була маршрутка до Делятина і поїзд до Коломиї, звідки уже пішло остаточне повернення до Києва. А в двох команд ще був понеділковий підйом до Костричі. Перший гірський виїзд обійшовся без підкореної зимової Говерли, але із новим досвідом.
Sagarmatha on board.
kozaklevko replied on #
З 03.03 по 07.03 команда Сагарматха, турклубу КПІ Глобус відпочивала та тренувалась в Українських Карпатах, хоч це вже і весна, але снігу ми трошки побачили!
Як полігон для підготовки до майбутнього походу, цього року було обрано район Говерли зі сторони спортивної бази Заросляк, з Говерлянським водоспадами, можливістю сходження на найвищі вершини Чорногірського хребта: Брескул та Говерла. Дана місцина має ряд переваг:
1. Дуже зручна логістика: наш потяг прибув о 6 ранку в Івано-Франківськ та вже о 10 ми були біля спортивної бази Заросляк, ще через годину ми почали встановлювати наш триденний табір в долині річки Прут, нижче від унікального Говерлянського льодовикового кару.
2. Близьке розташування до цікавих (технічно) об'єктів: Говерлянські водоспади, синій туристичний маршрут на г. Говерла (взимку підйом ускладнюється наявністю фірнового покриву, та є гарним майданчиком для пересування в кішках.), наявність категорованих альпіністських маршрутів (http://4sport.ua/articles?id=26746)
3. Серед наявної інформації не було знайдено жодної згадки про маршрут по північно-східному ребру г. Брескул. Дане ребро, його технічну цікавість та перспективу я побачив ще 2015 року і лише цієї весни ми перевірили його на міцність
.
На фото видно розташування північно-східного реба, та схеми маршрутів.
Отже, що ми встигли зробити за два дні:
1. Субота (04.03) - встановили шатер та провели технічні заняття з техніки пересування по схилу, організації точок самостраховки та страховки. Потренувались робити сніжні станції.
Увага! При закопуванні льодоруба горизонтально, необхідно обов'язково вирити канавку для стропи, в інакшому випадку льодоруб вириває при найменшому навантаженні.
А дівчат можна використовувати для більшої надійності сніжних станцій :)
2. Субота (04.03) - пройшли на підйом схил, правіше (тут і далі орографічно) від Говерлянських водоспадів - нижня та верхня станція: сніжні з двома проміжними точками страховки - теж сніжними, маршрут номер 1 (на схемі позначено червоним - маршрути підйому, синім - маршрути спуску, пунктиром - рух з самостраховкою). Безпосередньо над Говерлянським водоспадом нависав карниз висотою 2-3 метри, тому вирішили йти водоспади на спуск правіше від карнизу, маршрут номер 2 - нижня та верхня станції сніжні, останній рухався на три такти. Для себе обрав саме таку тактику проводження сніжних схилів - повна відмова від льодорубного хреста, останній з нижньою страховкою.
Група підходить до Говерлянських водоспадів. Після сніжних занять готові до справжнього випробування.
Проходження першого на підйомі (маршрут 1). Тут побачили тернопільських туристів, які організовували льодову станцію.
Спуск учасника на маршруті 2
Після сніжної практики та проходження двох маршрутів, ми зробили висновок, що сніг не так вже й погано - головне в якому він стані та чи правильно ви організовуєте точки страховки. Це і було приводом гарно відпочити біля теплого вогнища (тепер зрозуміло, чому лижники беруть кострові сітки - в нас розтанув цілий каньйон під вогнищем)
На ранок неділі (05.03) в нас було заплановане проходження північно-східного ребра вершини Брескул, сходження на гору Говерла та спуск вже знайомими Говерлянськими водоспадами. Вийшли о восьмій годині, з собою не забули обід, термоси з чаєм, теплі речі та технічне спорядження. Готуючи інформацію я зовсім не знайшов згадок про дане ребро (хіба що про чемпіонат з фрірайду 2007 року, та й учасники його були далеко від кромки цього ребра), проте є згадки проходження Говерлянських водоспадів туристами клубу "Глобус" та "Крокус".
Небо було похмурим, відчувались пориви вітру і в цей час ми почали провішувати першу ділянку перил (з вигляду найкрутішу). Верхня станція була організована на смерічці, проміжні точки страховки та верхня станція на кущах ялівцю. Середня крутизна схилу до 40 градусів, ключова ділянка - дві скельні полиці, до 60 градусів. такий собі карпатський альпінізм з присмаком кримських станцій на сосонках :)
Десь станції на хвойних деревах я вже бачив!
Проходження першого учасника на маршруті 3
Після підйому до верхньої станції я зрозумів, чому тут ніхто не ходить! Далі ребро повністю було вкрите ялівцем, який докучав нам навіть взимку - гарно провалювались по пояс. Пройшовши ребро наступних 500 метрів з самостраховкою, сніг далі виявився зфірнованим та критузна схилу збільшилась до 30 градусів, в тренувальних цілях було вирішено організувати перильну страховку з розбитими перилами посередині. Станції на ялівцях.
Пройшовши останні метри до вершини 1736, нас почали збивати з ніг дужі пориви вітру. Брескул хоч і пручався, але все-таки пустив нас на свою вершину і шлях на найвищу точку нашої держави для нас був відкритий. Вершина Говерли зустріла нас дружньо та дала змогу пофотографуватись, подзвонити перевізнику та зробити невеличкий піар компанії керівника. На вершині ми зустріли декілька відважних альпіністських собак (дві з них прийшли туди самі).
А далі був спуск в льодовикову кару Говерли, спуск на дві мотузки вже відомим нам маршрутом (маршрут 4 - лівіше маршруту 1 - дві сніжні станції, останній рухався на три такти), відпочинок та дорога додому.
"Ітогі падвєдьом":
1. Дана локація має гарне розташування та можливості для трансферу з обласного центру та найближчих залізничних вузлів
2. Технічно придатні маршрути Говерлянського водоспаду та північно-східного ребра г. Брескул.
3. Залишились великий полігон для досліджень (фото нижче) та маршрути 2 та 8 зазначені в статті (http://4sport.ua/articles?id=26746)
.
malinovskaya replied on #
Дівчата на станціях - безперечна надьога)))
А мы на Попе или операция снежный Белый Слон (Альгадра + Феникс)
Lesa replied on #
Или история о том, как сбываются желания.
И так, 10-13.02. Маршрут построен! Феникс+Альгадра наступают!
Взят курс на Поп-Иван Чорногорский!
За это приключение спасибо Оле Черниенко, которая загорелась желанием увидеть Белого Слона укутанного в снегу; Вите Пришляку, который поддержал идею и, особенно, всем кто пошёл на эту авантюру и быстренько сорганизовался.
Мы были рады выгрузиться из микроавтобуса в котором всю дорогу (Ивано-Франковск - Шибене) крутили клипы русской эстрады, и окунуться в тишину заснеженных Карпат. Около 10 утра. Стартуем.
Готовимся к подъему.
Когда активно идёшь в горку, нужно вовремя опомниться, развернуться и посмотреть на всё те просторы, которые открываются с набором высоты.
Полонина Веснарка. 2 колыбы. Рядом нашли источник воды - горный ручей.
Много проваливались в снег. Солнышко хорошо пригрело. Температура близка к 0. Можно загорать! (А ведь и правда загорели)
Мы готовы были к тому, чтобы ночевать в шатре. Но ведь есть колыбы!
Идёт активная подготовка к ночи. Настолько активная, что мужская часть команды от заготовки дров опомнилась только на закате. И все успели вдоволь напилиться и нарубать дровишек.
Спортивные девушки вытаскивают бревна вверх по склону.
Сноубордист с бревном.
Да-да, пилим.
И, да, мы были не одни. Подошли еще пару групп, которые так же разместились в колыбах. И заходили к нам погреться и еду приготовить на печи. Вместе с ними пришёл и лохматый четвероногий друг, который сопровождал нас всю оставшуюся часть пути.
А какой же вкусный грибной суп приготовили наши дежурные! Ведь особенно вкусный он в полутьме колыбы под звук потрескивающих дровишек в нашем пристанище размером 4х4. Комнатка хорошо разогрелась. Даже слишком тепло было тем, кто был на верхних нарах.
Утро, подъём в 5. Чтобы выйти с рассветом.
Мы на фоне скрытого снежным одеялом оз. Маричейка.
Пока мы идём, активно идём, наш четвероногий друг всё выбегает вперед и возвращается к нам. Мол, чего вы, давайте быстрее, доганяйте!
Да, мы у цели! 2020,5 м.
Выше над уровнем вершины.
Много Fram Equipment не бывает.
Долго не хотели уходить и оставлять Белого Слона.
Но грела мысль найти баньку в Шибеном.
Не нашли..
На КПП договорились с дежурными, чтоб приехала машина, которая отвезет нас в Ворохту - попытать счастья с баньками там. Только ждали мы водителя больше 2 часов. За это время успели придумать столько авантюрных вариантов продолжения приключения!
Загрузились в машину. Поехали. А пёс все бежит за машиной. А он ведь сопровождал нас всю дорогу. Сколько там кусочков колбаски ему скормили?)
Только вот когда приехали - уже были уставшими.
Сняли двухэтажный дом в Ворохте. Долго искали дом - для хозяйки поменялись местами лево и право. 10 вечера. Не все же совы.
Утро. Нужно и по самой Ворохте погулять. Увидеть виадук через Прут. Построенный в 1895 г. Один из самых длинных и самых старых виадуков Европы.
А прям перед поездом прогулялись по горкам и увидели панораму Ворохты. Охватили всю одним взглядом. Теперь можно и домой.
Итого.
Никто не хворал, так что медик был счастлив. Ей довелось спасать только себя и свою коленку :)
.
BULLET GH replied on #
Аделаида. Новый год в Карпатах
Для любой туристической группы важны не только физическая и техническая подготовка, но и совместное времяпровождения. А если же удается объединить тренировки, командную работу, приключения и отдых - получится прекрасный тортик, а вишенкой на нем в этот раз стали прекрасные зимние Карпаты.
30.12.16
Команда Аделаида отправляется в путь! Поездом до Ворохты, при полном параде - с лопатами, снежными якорями, ледорубами и гитарой моментально заполняем вагон хорошим настроением.
31.12.16
6:45 Только успеваем расклеить глаза и упаковать спальники, как объявляют нашу станцию. из вагона в дикой суматохе буквально выпрыгиваем на заснеженную платформу и отправляемся автобусом на турбазу Глобус .
10.00 завтракаем и выходим по запланированному маршруту на гору Кострич. По льду перешли через р.Прут.
Солнце пробивается через деревья и на втором переходе открывается шикарный вид на снежную вершину Говерлы.
Ребята тропят по очереди ступени, снег пухлый около 20 см, температура по ощущениям -10°с . Спустя ещё один переход мы на подходе к вершине .
Около 15.00 обедаем и решаем спускаться к лагерю, дабы успеть вернуться засветло и приготовить Новогодний стол. Комнату отапливаем булерьяном, температура комфортная.
После шикарного борща, начинаем нарезку новогоднего меню. Встречаем 2017-ый весело, с шампанским, хлопушками и Дедом Морозом!
01.01.2017
Просыпаемся около 9.00, завтракаем и выходим в полном составе на г.Кукул. Солнце пригревает, снег приятно хрустит под ногами, и мы настроены на плодотворную тренировку в новом году!
После двух переходов около 14.00 мы на вершине. Надеваем системы, Вадим устраивает ликбез по лавиноопасным участкам - как их определить и что с ними делать. Учимся собирать станцию на ледорубах и дюльферяем с неё по склону. Нам посчастливилось наблюдать невероятный закат солнца между Говерлой и Петросом в районе 16:30
После захода солнца снимаем системы и спускаемся к Глобусу. На середине пути достаем налобные фонарики и до лагеря доходим уже при свете Луны
Обед плавно перешел в ужин. После были песни, удивительные истории, стейки и ночная мафия.
2.01.2017
Утренние сборы рюкзаков и уборка турбазы. Уже в 14.00 поезд несет нас обратно
.
Nicko replied on #
Ссылки нужно делать на сами фото, а не на их страницы. Которые https://lh3.googleusercontent.com/..., например