На вихідних тренували підйом потерпілого з тріщини по стандартному алгоритму на закритому льодовику силами однієї людини. Ось відео(посилання доступне для всіх): Підйом потерпілого з тріщини силами одного Відео містить не критичні помилки. Сподіваюсь ще буде можливість записати і викласти ідеальне виконання технічного прийому.
Деякі коментарі з роздумами:
Льодорубну станцію треба робити капітальною. Так як не важливо наскільки ти добре зробив поліспаст і т.д., якщо твоя станція розлетілась. Наслідки руйнування станції скоріш за все будуть більш катастрофічними ніж падіння учасника в тріщину. Тому на неї необхідно тратити стільки часу, скільки необхідно для організації надійної станції.
Петлю льодорубу треба робити довгою. Чим менша довжина петлі, тим вище ризик видьоргу льодоруба вверх, тим менш нестабільна станція
Залишилось відкритим питання вузла на мотузці. Він дуже зручний при провалюванні в тріщину, але з ним не зручно виконувати підйом. При підйомі треба в'язати прусик за вузлом, або одразу вщолкувати жумар (або трекшн, рол і т.д.), щоб на нього перенести навантаження з себе на станцію. Як тут робити поки не зрозуміло. Також є ньанс з тим, що прус, вузол або т.д. краще робити з подовженням. Щоб було місце між прусом і станційним карабіном куди вставити жумар.
Треба контролювати "мертві" довжини в поліспасті: довжину петлі пруса, довжину репшнура. Вони мають бути мінімальні, бо кожна ця довжина збільшує кількість раз витягу поліспаста.
Необхідно робити собі самостраховку до станції.
Необхідно постійно контролювати якість станції.
Длинный репшнур не панацея. Если нету возможности бегать или нету репшнура, то подойдет и просто петля дайнема 120см.
Перед каждым выходом на ледник нужно себя готовить. Из моего опыта, чем сложнее поход, тем чаще забывают про предварительную подготовку. (Не навязали узел, не вщелкнули рюкзак, забыть комплект подьема в рюкзаке)
1. На станции важно прокопать плавильную траншею не только под ледоруб но и под петлю. Если траншения будет создавать плечо, то ледоруб будет вырывать вверх.
2. Я отказался от узла на вереве в пользу двух прусиков на системе во время движения по закрытому леднику.
3. Жумар в сторону свалившегося экономит карабин, но может плохо работать и у него больше ход назад.
Також треба максимально використовувати тертя рельєфу для полегшення утримування людини, що провалилась. Можна присісти чи навіть лягти, щоб площа тертя мотузки об рельєф була максимальною
А якщо в'язати прусіка за серединним у бік напарника довгим репшнуром. У разі самовила - стрем'я. У разі зарубання - довга петля щоб до бура дотягнутися, або до льодорубу пристибнути. Бо при затриманні напарника цей вузлик десь біля коліна. Скрутив (ще й однією рукою) бура десь біля голови, дістав це стрем'я і одразу на бур. Потроху переніс навантаження на бур і роби станцію. Як такий план?
.
Melor replied on #
Як швидко запілити станцію з мотузки:
https://www.instagram.com/p/CNAKhWKjpzf/?igshid=1dtw0nwua1ugx
p.s. ще майже так само можна з подвійного буліня)
.
Melor replied on #
На вихідних тренували підйом потерпілого з тріщини по стандартному алгоритму на закритому льодовику силами однієї людини.
Ось відео(посилання доступне для всіх): Підйом потерпілого з тріщини силами одного
Відео містить не критичні помилки. Сподіваюсь ще буде можливість записати і викласти ідеальне виконання технічного прийому.
Деякі коментарі з роздумами:
Тому на неї необхідно тратити стільки часу, скільки необхідно для організації надійної станції.
Чим менша довжина петлі, тим вище ризик видьоргу льодоруба вверх, тим менш нестабільна станція
При підйомі треба в'язати прусик за вузлом, або одразу вщолкувати жумар (або трекшн, рол і т.д.), щоб на нього перенести навантаження з себе на станцію. Як тут робити поки не зрозуміло.
Також є ньанс з тим, що прус, вузол або т.д. краще робити з подовженням. Щоб було місце між прусом і станційним карабіном куди вставити жумар.
Які у вас думки?
.
РоСа replied on #
1. На станции важно прокопать плавильную траншею не только под ледоруб но и под петлю. Если траншения будет создавать плечо, то ледоруб будет вырывать вверх.
2. Я отказался от узла на вереве в пользу двух прусиков на системе во время движения по закрытому леднику.
3. Жумар в сторону свалившегося экономит карабин, но может плохо работать и у него больше ход назад.
.
kozaklevko replied on #
Також треба максимально використовувати тертя рельєфу для полегшення утримування людини, що провалилась. Можна присісти чи навіть лягти, щоб площа тертя мотузки об рельєф була максимальною
.
Mals replied on #
А якщо в'язати прусіка за серединним у бік напарника довгим репшнуром. У разі самовила - стрем'я. У разі зарубання - довга петля щоб до бура дотягнутися, або до льодорубу пристибнути. Бо при затриманні напарника цей вузлик десь біля коліна. Скрутив (ще й однією рукою) бура десь біля голови, дістав це стрем'я і одразу на бур. Потроху переніс навантаження на бур і роби станцію. Як такий план?
.
mstukalo replied on #
а не буде довгий репшнур заважати під час ходьби?
.
Nikonov-CT replied on #
мы прятали в карман :-)
.
Mals replied on #
Або під систему
.
Melor replied on #
Може бути не зручно ходити з довгим репшнуром.
Ну і бури треба крутити біля пояса завжди)
.
mstukalo replied on #
Символи УІАА і приклад їх використання для промальовки маршруту, комбінована табличка складності маршрутів
https://www.ortovox.com/uk/safety-academy-lab-rock/media-downloads/downloads