Маршрут

Відмітити
0

Альфа-версія маршруту. Тобто те, що буде пропонуватися МКК. Плюс нотатки, які для звіту писалися.

Ідея

  • Вперше познайомитися з горами Середньої Азії, з наявним (тобто відсутнім) висотним досвідом
  • Охопити максимально район
  • Огляд різних кліматичних і рельєфно-ланшафтних частин масиву
  • Спробувувати ходити on sight (або з малою інформацією) - звідси Східна Північна Джунгарія та Крайній Схід Південної
  • Відвідати маловідвідувані і дикі районию Сам район не дуже прохідний + плюс підрайони такі, що туди рідко заходять
  • Побувати в найвищому районі і спробувати зайти на найвищу точку району.
  • Попасти в райони, де ще наче збереглася майже дика флора і фауна, на яку ще не встигли суттєво вплинути люди:)
  • Зазинути в Китай:)

Такі вимоги реалізуються в маршруті, який би охоплював обидві Джунгарії -- Північну та Південну, причому їх східні і крайньо-східні частини. В тих районах порівняно з іншими районами Гірської Азії було проведено дуже мало походів. Вперше до району піка Семенова-Тяньшанського туристи дійшли тільки в 1963р. До 80-х років Джунгарія залишалася майже невідомою, окрім Західної частини, найближчої до Талди-Коргану. В тих районах ще вільно ходять ведмеди, сурки, марали та архари, водиться нешугана риба. Кліматично Північна Джунгарія - це Алтай, Південна - це Тянь-Шань, а оточена з усіх боків степами та напівпустелями. Історично через прості перевали цих районів йшов гірський важливий шлях з Сарканду в Жаркент, через сучасну територію Китаю. Саме через Джунгарські ворота Чнгісхан (як і більшість кочовників до і після нього) йшов зхоплювати Європу. А на Півночі Дужнгарії у верхів'ях Іртишу були його зимівлі, де орда набиралася сил в часи розквіту імперії. Півднем, через долину р. Ілі йшов казахська гілку Шовкового шляху. Найвища точка -- пік Семенова-ТяньШанського знаходиться в тому ж районі і приблизно відповідає походу 3 к.с. В ці райони часто навіть пограничників закидують гелікоптерами. Гляциологічно найдовший льодовик всія Джунгарії -- Абая (10.9км) також знаходиться по маршруту. Район як для Азії невисокий, що теж добре.

Зафіксували район Східна Північна та Східна Південна Джунгарія. Перехід через необхдність обходу території Китаю (р. Боротала) довгий і набагато перевищує необхідні для 3 к.с. 140 км. Це усладнюється важкістю організації заброски -- це можливо лише в долині Коксу (Казан/Караарик), куди від найближчої цилівізації як мінімум 2 доби. Заброску гелікоптером відкидаємо як надто дорогу. Тобто маршрут виходить лінійний.

Обгрунтування точок початку та закінчення

Переваги Південь-Північ:
1) на початку йдуть перевали Південної Джунгарії, які більш-менш описані, відвідувалися вже після появи в совку Інтернет
2) це дозволяє зробити плавний набір висоти і складності перед заходом в найвищий район Сх.Півдніч.Дж.
3) порівняно зручний підїзд - прямий автобус з Алмати до Жаркенту, звідки недалеко до підніжжя гір
4) можна завершити похід сходженням на п.С-Т-Ш і спуститися вниз
Недоліки Південь-Північ:
1) основний -- складність відїзду, потрібно об'їхати усю Джунгарію з півночі на південь, декількома видами транспорту
в умовах коли швидкість проходження особливо на півночі не ясна, та при квитках на літак, це дуже незручно
2) рух на північ з теплого півдня в більш холодну та сиру північ
3) за заїзд в зону вільної торгівлю з Китаєм в районі Панфілова беруть гроші (якщо виїжджати може вдастся уникнути)
4) не залишається часу і потенційної можливості оглянути деякі цікавинки долини Ілі
Переваги Північ-Південь:
- всі недоліки Півд-Півн стають перевагами
Переваги Північ-Південь:
- всі переваги Півд-Півн стають недоліками
АЛЕ
1) перевалів Півд.Джунгарії описані також і з північного боку і це ті, що заходять в долину Хоргоса (край світу) і зараз це вже територія Китаю (з 2003р.)
2) аклиматизацію можна спробувати набути ще в більш східних ущелинах від п. С-Т-Ш, їх фактично доведеться йти в режимі першопроходження, але це додає цікавості
3) на заїзді складності добирання не так критичні і компенсуєються швидким виїздом з району
4) за умови нормальної аклиматизації до п. С-Т-Ш він нормально вписується (на 7 день походу)

Маршрут

деньділянкавідстань, кмнабір, мспуск, мперепадпочаткова висотанекрайовий екстремумкінцева висотакатегорія перешкоди
Північна Джунгарія
1мтф2 - р. Вел. Баскан-застава15.5405150555130015331512
2застава - під оз. Уток121000015112513
3забр - п. ХЗ4 - л. Герасимова69503302513346331311А-1Б
радіалка на ХЗ37.53603603140350031401Б-2А
4назад до забр по Суурлинці8.5195810314023272513
підхід під льодовик4.5500025132978
5язик - підхід під п. НГУ6890029783863
6п. НГУ - цирк перевалу3.5500450386343503900
7рад. пик. С. Т.-Ш.2.5700700390046223900
8л. Джамбула - л. Туристів8.5470780390031223590
9п.Котяче Око-п. Авсюка-спуск62207203590381330902А+2А
абоп.Туристів"6.5""10""510"359036003090
10п. Галерка7540720309036302914
11п. Друшлаг9.5840540291437563212
12обхід Карасайського відрога18560650321225603120
13п. Каратор14.5430940312035502613
14п. Демекпе12.5630740261332402500н/к
Південна Джунгарія
15підхід під п. Озерний12.5750025003250
16п. Озерний8550430325038003370
17п. Наташа3.2330200354237403540
абоп. Сонет"4.5""510""340"337038803540
підхід під 2-х Псів13.5280860354026802960
18п. 2-х Псів6740470296037003230
19підхід під л. Тишкан7.5450400323028363290
20п. Тишкан4.56407103290393032222А*-2Б
21п. Сарибель12.570760322224652536н/к
22с. Сарибель16106025361474

Разом із запасом: 25 днів

Загальний кілометраж: 225.7 (в сер. 9 км/день)
Набір: 13000 Набір/день: 520
Скид: 12780 Скид/день: 511

Висотний графік
Висотний графік
Карта
Карта (870Kb)

Відмітити
0

некрайовий екстремум - :))

получается 3 дня запаса?

а что такое п.9 с двумя 2А за день

а як заброску робимо

9km/day это из расчета если не будет дневок и запасные дни также будем идти?

Відмітити
0

Ну типу того -- якщо нас довозять до застави, то разом виходить 4 дні. Якщо не довозять, то як мін. 3, а може ще й 4 зробимо.

Там де 2х2А -- це зв'язка: підйом на п. Котяче Око, короткий спуск в Китай, і зразу підйом на п. Авсюка, який назад в Казахстан веде.

Макрозаброску робимо на 2 чи на 3 день біля озера на р. Уток і йдемо мінікільце на 2 дні п. ХЗ4 + п. ХЗ3, і повертаємося назад до заброски. А далі вже без забросок.

UPD: Про запасні -- вони точно будуть використані (ідеальної погоди не буває, а навіть як і буває, то дуже важко йти довше ніж 5-6 днів підряд без дньовки) і 9км/день це з їх врахуванням.

Відмітити
0

Дубік, у кого кого, у а тебе ж наче є і карти і трек і вже давно?:)
Карту я робитиму, але для МКК+перепусток і скоріше за все на 2км-ці.

Відмітити
0

я вроде разобрался уже. долго не мог понять некоторые пунеты - озеро итд, впрочем еще не нашел отметки"ХЗ3" "ХЗ4" ну и мелочи типа ночевок но понимаю так что,- по ночевкам будет ясно уже только на маршруте

Відмітити
0

Те кто пройдет 14 перевалов будут завидовать мертвым.....
Нормальный расчет перевал=2-3 дня (подход+перевал+отход)
возьмем в среднем 2-2.5 дня перевал итого: 28-35 дней без дневок!
что-то даже с запасными днями не сходится общая длина похода
Да и без дневок в таком длинном походе просто нельзя иначе темп с каждым днем
будет все ниже и ниже, а это ошибки, усталость , безопасность...

Відмітити
0

Или я не умею читать, но там 15 дней - 8 перевалов (приблизительно два дня на перевал)
Нужно или увеличивать количество запасных дней или уменьшать количество перевалов

Відмітити
0

точно. я не заметил что там подход а не перевал

хм, и по-твоему, этот маршрут с текущей группой непроходим?

Відмітити
0

Да нет, наверно проходим, но блин хекать же тоже все время не хочется
природу тоже охота посмотреть
Да и на самолет если опоздаешь...

Відмітити
0

Блин! я что-то пропустил..? Тёма ж вроде не обещал матрасного похода... Да... ж..й чую что понапрягаться придётся... а шо делать, всё время в кресле сидеть??? Сугубо моё ИМХО, не надо ничего урезать, разве что продумать некоторую халяву в конце, которая особо не играет в целом (определяющее у нас вроде как в середине), чтобы в случае не укладки по времени, срезать ее, и выйти раньше...

Best regards, Savage Cat

Відмітити
0

Додав карту і висотний графік

Відмітити
0

Раз уж тут начались "имхи", то и моё тоже сугубо за то что есть, за насыщенность, за возможность посмотреть весь район, за то, чтобы пожить в Дж. подольше. Маршрут нравится также "в общем", логичный (местами даже слишком - если не пойдёшь вон тот перевал, то придётся долго-трудно обходить :)

но есть ещё аспект самооценки, и если Сергей оценивает маршрут как предельный для своей физухи, то конечно желательно поговорить-подумать об этом сейчас а не на в горах :)

Відмітити
0

Ну сразу наехали на физо...
Я посмотрю в твои глаза когда ты будешь не успевать на самолет
[например из- за погоды у нас пол похода частично Алтай, а на Алтае неделя непрерывного дождя с туманом раз плюнуть]
и брать перевалы когда нихрена не видно(безопасно?).... в прошлом году и так трупов было дофига
Запаса по дням нет!
Пайзанский говорил: "Oдин перевал-один запасной день!!!!!!!!!"

Відмітити
0

мне и самому нравится смотреть в глаза :)

я не наезжал, сорри, я просто делал вывод из сказанного тобой. тем не менее хочу отметить, что ты очень категорично говоришь, и, если быть искренним, меня это слегка стремает.

ну вот что делать? :) Тёма хочет такой маршрут, он руководитель, это его поход и его маршрут. Двое участников также за (хотя, зная их, они вполне могут и не шарить:)), ты против. Может ещё остальные выскажутся. Возможно, даже какими-то железными аргументами убедят Тему как-то покромсать нитку... Но судя по тому что мы смотрели на общем сборище (когда вы с Тоней первый раз пришли) там особенно некуда резать - можно сделать поход короче, но не менее насыщенным.

Відмітити
0

не хотел быть таким категоричным..
Я ж не думаю, что Тема с потолка все взял..
мне кажется просто чуть добавить дней и все будет ОК

Відмітити
0

я уже думал :) но тут такой трабл (если выбросить всякие штуки с работой) что каждый день это хавка - 0.6 кг (ну или если витали умудрится сделать 500гр раскладку на которой можно жить месяц), получается чтоб добить до 28 это дополнительно 1.8 кг, а если так чтоб с запасом на перевал (т.е чтоб между двумя был день) то это чуть ли не 6 кг...

Відмітити
0

н-да спина не железная
Есть такой прикол у некоторых авиа - билет действителен еще в течении двух недель после даты(если ты не улетел)
если у нас компания подддерживает это то проблем нет.
Просто выбратся из Козахстана дешево по-моему нельзя самолет - 350$, поезд 300$ - если, что то с собой нужно брать дофига денег..

Відмітити
0

я об этом думал. можно использовать кредитные карточки

Відмітити
0

главное чтоб были лишние деньги на счету :-)

Відмітити
0

1) Сергій, зроблю за тебе висновок з маршруту, який ти не зробив -- треба тренуватися, бігати, бігати і ще раз бігати ((с) Майже Ленін). Якщо цього не робити можуть бути і сходи з маршруту і запізнення на літаки -- тут ти правий. Похід, очевидно не матрасний, тому відношення повинно буде не "піти погуляти, на природу подивитися". Відповідно готувати свою фізуху. Якщо надіятися, що поточного стану вистачить на такий похід, то такий результат і буде.

2) Щодо реальності нитки. По-перше, це максимально оптимістистичний розклад. По-друге:
- "північна" нитка схожа на похід новосибірців, у них п. Каратор - оз. Уток зайняло 8 днів з 1 полуднівкою. Причому робили інколи по 2 перевали в день (2А+1Б).
- у нас покищо той самий відрізок 9 днів + 1 день на пік СТШ + майже напевно як мін 1 днівка буде використана на цю ділянку = 11 днів
- в Південній Дж. половина нитки день в день повторює похід Чхетіані -- теж наче реально.

3) По дням запасу. Якщо припустити, що ми вилітаємо 13.07, то для повернення у нас 3 варіанти - ЧТ, ПТ, НД, відповідно, 9, 10, 12 серпня. Поки що я планував на 10, але можна і 12-те, все одно це неділя. Можливий ще зсув вперед, за ітогами обговорення із місцевими.

Відмітити
0
Смотрел. Итак: план похода - адекватный. Даже с запасом. Думаю его можно пройти даже с одним резервным днем, разбив его на две полудневки. Мне кажется ,под конец вы можете разогнаться и проходить больше. По крайне мере пеших прогонов. Ну да лучше перестаховаться. Жаль только, что в Южной хребте вы цепляете его край. А там в центре массива ничего на 2А нет? Можно было его основным сделать, а планированное- запасным.

По высотному опыту. В принципе там он особой роли не играет и я бы даже с 2000 м выпускал бы. Кроме пика Семенова. Но у вас это радиалка. И поставлена по срокам грамотно.

Ну по участникам все будет зависеть от позиции членов МКК. По крайне мере за участников - всех надо бороться. Показывать выигрышные технические кадры из Румынии и прочих отчетов. Подчеркивать руководство, наличие дальних районов. В Джунгарии горная болезнь проходит как и на Алтае очень мягко - это особенность района+ тормозящие набор подходы+твое осторожное начало.

На что обрати внимание - все места переправ. Изучи особенности каждой. Иначе можешь потерять много времени и выйти из графика. И конечно - хорошая физподготовка группы. Пусть она будет не супер - но ровной: избегай слабых звеньев.

Відмітити
0

Ну раз высшие чины посчитали полностью адекватным, то это очень хорошо:-)
Главное теперь чтоб Михацкий не заартачился, а то он в последнее время...

Відмітити
0

Це автор звіту, що я вивісив - типу експерт Ц(?)МКК Москви по Джунгарії.

Хорошая, интересная нитка.

Посмотрю позже чуть внимательнее. Но по карте и по дням, всё выглядит
правильным. Учитывать надо ещё погоду. Может быть и дождичек с
туманом.

Відмітити
0

artem написав:
Может быть и дождичек с туманом.

:)))
та невже!? ай-яй-яй, яка бяка :)

Відмітити
0

artem написав:
Может быть и дождичек с туманом.

гы-гы, и не говорите, что нас не предупреждали :)

Відмітити
0

и ЭТО называлось "Дождичком" ??? (в ужасе)

Відмітити
0

Артем напиши, пожалуйста, перевалы на которые у тебя или плохие описание, или просто нет.
Может чет найду...

Відмітити
0

є сенс, якщо ти тільки маєш доступ до якоїсь невідомої бібліотеки паперових звітів
на інеті з імовірністю 95% просто витратиш час - практично все шо можна знайти гуглом і яндексом я дивився, лише хіба останніми місяцями щось з'явилося

Але якщо хочеш, то:

1) в принципі по всім перевалам можна шукати
2) по першим двом немає взагалі нічого
3) НГУ -- спуск туманний
4) наступні одинички погано пофоткані
5) місце знаходження пер. Чабанський (н/к) точно невідоме (карти протирічать одна одній)
6) всі до Двох псів (невключно) без фоток
7) Тишкан - мало фоток, короткий опис

Якщо щось знайдеш, то кидай прізвище керівника, рік, к.с.

Відмітити
0

"275 км до виходу в цивілізацію долиною р. Коксу." !
Що серйозно!? Якось багато. Це все ногами?

Відмітити
0

угу. у меня по гугл ёс по точкам получилось 231 км
231*1.2=277

Відмітити
0

я курвиметром переміряв, вийшло до границі карти (там, де ще руднічного немає і треба наступну карту брати, якої нема) 222км (тобто вже 266км) + щось там за границей карти ще явно набіжить на 231.
У героїв з виходом до Покатилівки вийшло з коефіцієнтом десь 90км, тобто у нас майже 100 було ще не почавши на перевали лізти.

Відмітити
0

Я тут покурив Google Earth -- схоже наш останній перевал Карангсай насправді був першопроходом. А та дірка поруч, яка виглядала на дуже слабеньку 1Б, то справжній Карангсай. Просто останній раз люди там були 27 років тому, тому все змінилося..

Відмітити
0

помните "дворец" на р. Или?

случайно запустил гуглёс и увидел что это. Декорации к фильму "дневной дозор" (в начале про Тимура)

ух

http://www.panoramio.com/photo/1683856

Відмітити
0

Але, спочатку то не для "дозору" будували. То для "Кочівника/Nomad" довго лабали. Як декорацію "міста Туркестан" (чого вони в реальне місто Туркестан не поїхали - хз). А потім чуваки з дозору заюзали його і для себе.
Взагалі у "Кочівнику" основна-битва-де-всім-поганим-буде-хана знімалася десь біля Тамгали-Тас. Можна подивитися, щоб знайомі місця побачити. А сюжет і історичність у того фільму, як пишуть, ужоснах. Але деякі критики стримано кажуть, "ну є ж такий жанр як фентезі" :))

Підписатися на Коментарі для "Маршрут"