Умови проведення змагань ?Осінній Лист 2009?
Учасники змагаються у двох класах дистанцій - Б (2-й клас) та А (3-й клас). Команди А-класу спочатку проходять етапи дистанції А-класу, а потім проходять всі етапи дистанції Б-класу.
Кожна з дистанцій проводиться за круговою системою (команди одночасно стартують на етапах згідно результатів жеребкування). Згідно жеребкування кожна команда має чіткий час старту на етапі. Запізнення команди на старт не впливає на час її старту.
Заданий час для етапів дистанції Б-класу складає 12 хвилин. Заданий час для етапів дистанції А-класу - 15 хвилин. Час на етапах дистанції Б-класу для команд А-класу складає 12 хвилин.
При перевищенні заданого часу команда знімається з етапу. Орієнтовний проміжок часу між участю однієї команди на різних етапах для Б-класу складає 14 хвилин, для А-класу - 17 хвилин.
На будь-яких етапах з перепадом висоти страховка проводиться через гальмівний пристрій, що закріплений на ПС. Якщо гальмівний пристрій закріплений на учаснику, страховка крім цього має проходити через карабін, закріплений на ПС.
Дистанція А-класу проходиться з контрольним вантажем вагою 20кг. Контрольний вантаж готується командою до старту на своєму першому етапі дистанції та надається для зважування при перевірці спорядження. Вантаж може бути розділено на дві рівні частини. Перепаковувати вантаж під час проходження етапу забороняється. Перепаковувати вантаж на нерівні частини забороняється. На всіх етапах під час їх проходження контрольний вантаж має знаходитися або на учаснику, або пристебнутим до точки самостраховки. На скельних ділянках при підйомі або траверсі перший учасник не має права переносити вантаж на собі. Не дозволяється підйом вантажу одночасно з учасником по одному маршруту підйому.
Для перевірки спорядження команда має прибути до ГСК за 20 хвилин до старту на своєму першому етапі.
Етап вважається пройденим зв?язкою, якщо обидва учасники та контрольний вантаж (для А-класу) знаходяться у безпечній зоні фінішної сторони, відстебнуті від будь-якого суддівського та командного обладнання та спорядження.
Опис етапів.
Дистанція Б-класу (загальна для обох класів)
1. Підйом спортивним способом - Траверс схилу - Спуск спортивним способом
Зв?язка етапів долається без втрати страховки/самостраховки.
Підйом спортивним способом.
Довжина етапу до 30м.
На стартовій стороні етап обладнаний контрольною лінією, однією вантажною петлею.
На фінішній стороні - дві вантажні петлі.
Умови проходження зони перешкоди:
Перший учасник долає зону перешкоди з командною страховкою. Другий учасник рухається по наведених першим учасником перилах з використанням схоплюючого вузла.
Траверс.
Довжина етапу до 15м. Етап наведено суддями.
Умови проходження зони перешкоди:
Учасники проходять етап по суддівським наведеним перилам.
Спуск спортивним способом.
Довжина етапу до 20м.
На стартовій стороні етап обладнаний двома вантажними петлями, в одній з яких знаходиться суддівський карабін.
На фінішній стороні - контрольна лінія.
Умови проходження зони перешкоди:
Учасники долають зону перешкоди по наведених командою перилах з самостраховкою схоплюючим вузлом. Спуск першого учасника на командній страховці заборонено.
2. Проходження навісної переправи
Довжина етапу до 40м.
На стартовій стороні етап обладнаний контрольною лінією, однією вантажною петлею.
На фінішній - контрольна лінія та одна вантажна петля. Для команд А-класу надається суддівська мотузка для організації супроводу.
Переправа наведена суддями.
Умови проходження зони перешкоди:
Команда повинна пройти навісну переправу, організувавши супровід своєю (Б-клас) або своєю та суддівською мотузками (А-клас) та переправити вантаж (А-клас)
3. Спуск по вертикальних перилах
Довжина етапу до 15м.
На стартовій стороні етап обладнаний двома вантажними петлями, в одній з яких знаходиться суддівський карабін, та суддівськими перилами спуску.
На фінішній - контрольна лінія та локальна петля.
Умови проходження зони перешкоди:
Учасники мають пройти зону перешкоди, використовуючи суддівську перильну мотузку та організувавши верхню командну страховку один одному.
4. Підйом учасників з тріщини
Довжина етапу до 15м.
На стартовій стороні етап обладнаний петлею самостраховки для страхуючого.
На фінішній - двома вантажними петлями.
Умови проходження зони перешкоди:
До старту етапу команда завішує власну мотузку для організації перил підйому. Для організації верхньої страховки використовується суддівська мотузка.
Учасники проходять зону перешкоди за допомогою будь-яких схоплюючих пристроїв та з верхньою командною страховкою. Підйом лазінням забороняється. Контрольний
вантаж підіймається окремо від учасника.
5. В?язання вузлів
Перелік вузлів, які команди (учасники) використовують на всіх етапах та на етапі ?В'язання вузлів? :
1. Грейпвайн
2. Зустрічна "вісімка"
3. Прямий
4. Брамшкотовий на провіднику
5. Провідник "вісімка"
6. Серединний провідник
7. Подвійний провідник
8. Булінь
9. Штик
10. Схоплюючий вузол Прусіка
11. Схоплюючий вузол Маршара
12. Схоплюючий вузол Бахмана
13. Вузол УІАА
14. Вузол Гарда
15. Стремено
16. Рифовий
17. Контрольні вузли
Дистанція А-класу
6. Підйом по скелі
Довжина етапу до 18м.
На стартовій стороні етап обладнаний петлею самостраховки для страхуючого.
На фінішній - двома вантажними петлями.
Умови проходження зони перешкоди:
До старту етапу команда завішує власну мотузку для організації верхньої страховки силами команди. Перший учасник проходить етап лазінням, другий учасник та
контрольний вантаж підіймаються будь-яким способом із командною страховкою.
Дозволяється 3 зриви. Після зриву команда може змінити першого.
7. Рятувальні роботи
Довжина етапу до 9м
На стартовій стороні етап обладнаний двома вантажними петлями, в одній з них знаходиться здвоєний суддівський карабін.
На фінішній стороні - безпечна зона, обмежена контрольною лінією.
У потерпілого травма обох рук. Потерпілий не може транспортувати контрольний вантаж.
Учасник стає умовно потерпілим після старту та перестає бути потерпілим при виході за контрольну лінію.
Умови проходження зони перешкоди:
Після старту перший учасник повинен організувати спуск другого учасника та контрольного вантажу на собі.
Опис прийому: перший учасник має бути застібнутий з другим вусами у зблоковану систему. Здвоєна мотузка пропускається через суддівський здвоєний карабін та пристібається постраждалому та супроводжуючому у нижню частину зблокованої системи. На цих мотузках повинні бути пруси у якості антиоткида.
Після заглушених карабінів станції друга частина мотузки регулюється супроводжуючим через спусковий пристрій, закріплений в ньому та підстрахований здвоєним прусом. Кінці мотузки мають бути закріплені у зблоковану систему супроводжуючого.
8. Проходження крутопохилої переправи
Довжина етапу до 20м.
На стартовій стороні етап обладнаний контрольною лінією, двома вантажними петлями, в одній з них суддівський карабін.
На фінішній - контрольна лінія та дві вантажні петлі.
Переправа наведена суддями.
Умови проходження зони перешкоди:
Команда повинна пройти крутопохилу переправу, організувавши страховку та переправити вантаж.
9. Топографія
Після старту команді видаються 2 картки із завданнями з топографії та олівець.
Взаємодопомога між учасниками однієї або сусідніх команд забороняється.
Завдання розділяється на 2 частини. У першому завданні учасник повинен вірно назвати топографічні знаки, зображені на картці. У другому завданні - намалювати знаки, опис яких надано.