Звіт про велосипедний похід 3 к.с. Буковиною та Придністров'ям (Україна, Молдова)

ЗВІТ ВЕЛОПОХОДУ 3 К.СКЛ. ПО БУКОВИНІ І МОЛДОВІ
Групи туристів турклубу "ГЛОБУС" пройдений у 2010 році з 1 по 10 травня

Маршрут походу:

м. Івано-Франківськ - м. Тисмениця - с. Саджавка - м. Коломия - с. Яблонів - г. Камінь (рад.,601) - пер. Рунок (н/к,692) - с. Космач - с. Пістинь - м. Косів - смт. Кути - Сокільська скеля - с. Підзахаричі - пер. Німчич (н/к,587) - м. Віжниця - смт. Берегомет - с. Банилів-Підгірний - с. В.Петрівці - с. Біла Криниця - с. Стерче - с. Турятка - м. Герца - м. Новоселиця - с. Пригородок - м. Хотин - с. Мамалига - Україна/Молдова - с. Кріва - м. Ліпкани - с. Тецькани - с. Куконештій-Ной - м. Ришкани - с. Ракарія - м. Дрокія - с. Бексани - м. Сороки - с. Солонець - с. Кухурештій-де-Сус - с. Сенетеука - Молдова/Придністров?я - с. Подоймиця - с. Катеринівка - Придністров?я/Україна - с. Грабово - м. Кодима

Довжина маршруту - 734 км.

З нього 230 км - грунтами.

Кількість днів - 10. Дньовок - 1.

Керівник - Куконеску Р. М.
Учасники - Сахно А.В., Провалов Д.М..


Зміст

1. Довідкові дані про туристичний спортивний похід
1.1. Паспорт маршруту
1.2. Склад групи
2. Графік руху, карти та технічний опис походу
2.1. Графік руху
2.2. Висотні графіки
2.3. Карта походу
2.4. Технічний опис походу
3. Підсумки, висновки та рекомендац ії по прохо дженню маршруту
4. Додаток
4.1. Перелік суспільного та спеціального суспільного спорядження
4.2. Перелік власного спорядження
4.3. Склад ремнабору


1. Довідкові дані про туристичний спортивний похід

1.1. Паспорт маршруту

Вид туризму: велосипедний
Район подорожі: Прикарпаття, Буковина, Республіка Молдова, Придністров`я
Категорія складності: третя
Кількість учасників: 3
Терміни проведення: 1 - 10 травня 2010 р.
Тривалість активної частини: 10 днів
Довжина активної частини маршруту: 734 км
Організатор: туристичний клуб "Глобус"

Низка маршруту:

м. Івано-Франківськ - м. Тисмениця - с. Марківці - с. Черніїв - с. Цуцилів - с. Волосов - р. Ворона - с. Велесниця - с. Сер. Майдан - с. Кубаївка - с. Саджавка - м. Коломия - р. Прут - с. Яблонів - с. Люча - г. Камінь (рад.,601) - пер. Рунок (н/к,692) - с. Космач - р. Пістинька - с. Шешори - вдсп. Шешорські Гуки - с. Пістинь - м. Косів - смт. Кути - Сокільська скеля - вдсп. Сикавка - с. Ростоки - р. Черемош - с. Підзахаричі - пер. Німчич (н/к,587) - р. Віженка - м. Віжниця - с. Багна - с. Черешенька - смт. Берегомет - р. Серет - с. Велике - с. Вовчинець - с. Банилів-Підгірний - с. В.Петрівці - с. Корчівці - с. Біла Криниця - с. Черепківці - р. Сирет - с. Стерче - с. Буківка - с. Турятка - м. Герца - р. Серет - м. Новоселиця - с. Пригородок - м. Хотин - с. Даньківці - с. Мамалига - Україна/Молдова - с. Кріва - м. Ліпкани - с. Перерита - р. Вілія - с. Тецькани - с. Куконештій-Ной - с. Городіште - с. Заїкани - м. Ришкани - с. Ракарія - м. Дрокія - с. Згуриця - с. Бексани - с. Скінені - с. Ванціна - м. Сороки - с. Воловіца - с. Солонець - с. Кухурештій-де-Сус - с. Сенетеука - Молдова/Придністров?я - р. Дністер - с. Подоймиця - с. Рашков - с. Катеринівка - Придністров?я/Україна - с. Грабово - м. Кодима

1.2. Склад групи

? з/пФотоПрізвище, ім?я, по батьковіДата на - родженняТуристська підготовкаОбов'язки у групі
1.Куконеску Руслан Миколайович23.03.632 ВК, 2 ВУ - Центр. Україна,4 ГУ - Центр. та Схід. КавказКерівник, завхав
2.Сахно Андрій Валентинович16.08.822 ВК - Цент. Україна,
1ВУ - Крим
Рем-майстер
3.Провалов Дмитро Михайлович14.10.861 ВУ - Волинське поліссяФотограф, дохтур

2. Графік руху та технічний опис походу

2.1. Графік руху

ДніДатаДілянки маршрут уВідс-тань , кмХодо -в ий часПерепад в и сот, мХарактеристика шляху , прим іткиМетео-у мови
1.01.05м. Івано-Франківськ - м. Тисмениця - с. Марківці - с. Черніїв - с. Цуцилів - с. Волосов - р. Ворона - с. Велесниця - с. Середній Майдан - с. Кубаївка7610 час
30 мин

+ 195

? 48
+ 68
? 71
+50
? 432
Незначні перепади висот. Асфальт. Грунти - 29 км:1 км - зал.ст.Цуцилів - с. Волосов; 9 км - с. Волосов - с. Гаврилівка - за-харащена, заволожена дорога; 10 км - с. Велесниця - с. Глинки - захаращена лісова дорога; 9 км - с. Середн. Майдан - с. КубаївкаСонячно.

Тепло.

2.02.05с.Кубаївка - с. Саджавка - м. Коломия - р. Прут - с. Яблонів - с. Люча - г. Камінь (601, радіал.) - пер. Рунок (н/к,692) ?с.Космач - р. Пістинька - с. Шешори7210 час
45 мин
? 148
+ 415
? 200
? 763
Середні перепади висот. Після с. Яблоніва - погане щебенисте покриття доріг. Грунти - 35 км:3 км - с. Кубаївка - с. Саджавка; 32 км - с. Яблонів - с. Космач - с. Шешори - щебінка і ґрунтовка. Радіалка на гору Камінь пішки - 4 км.Сонячно, потім мінлива хмар-ність.
3.03.05с.Шешори ?вдсп. Шешорські Гуки - с. Пістинь - м. Косів - смт.Кути - Сокільська скеля - вдсп.Си- кавка - с. Ростоки - р. Че-ремош - с. Підзахаричі ?? пер. Німчич (н/к,587) - р. Віженка - м. Віжниця - с. Багна - с. Черешенька - смт.Берегомет - р. Серет - с. Велике - с. Вовчинець8111 час
? 124
+119
? 150
+ 52
? 64
+ 254
? 260
+ 210
? 96
+115
? 1 444
Значні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки. Грунти - 35 км:7 км - с. Шешори - вдсп. Шешорські Гуки; 7 км - с. Підзахаричі - пер. Німчич (н/к,587) - р. Віженка.11 км - м. Віжниця - с. Багна - с. Черешенька; 5 км - смт. Берегомет - р. Серет - с. Мигове; 5 км - с. Мигове - с. ВеликеМінли-ва хмар-ність.

Іноді дощик.

Тепло, навіть жарко.

4.04.05с.Вовчинець - с. Банилів-Підгірний - с. Вел. Петр-івці - с. Корчівці - с. Біла Криниця - с. Черепківці - р. Сирет - с. Стерче768 час
40 мин
? 215
+ 147
? 177
+ 136
? 675
Середні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки, стежинки. Грун-ти - 48 км:10,5 км - с. Вовчи -нець - с. Банилів-Підгірний; 6,5 км - с. Буденець - с. Вел. Петрі-вці; 22 км - с. Корчівці - с. Біла Криниця - с. Стар. Волчинець; 4,5 км - с. Слобідка - с. Стерче; 4,5 км - с. Стерче - с. Порубне.Сонячно.

Вдень хмарно і неве-ликий дощик

5.05.05с. Стерче - с. Буківка - с. Турятка - м. Герца - р. Серет - м. Новоселиця - с. Диновці - с. Пригородок848 час
30 мин
? 317
+ 144
? 161
? 622
Середні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки. Грунти - 27 км 27 км - с. Буківка - с. Турятка - м. ГерцаСоняч -но. Мінли-ва хмар-ність.
6.06.05с. Пригородок - м. Хотин - с. Даньківці - с. Мама-лига - Україна / Молдова - с. Крива - м. Ліпкани - с. Перерита - р. Вілія - с. Тецькани78,510 час
25 мин

? 90
+ 138

? 76
+ 116
? 185
+ 61
? 50
? 716
Середні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки, стежинки. Грунти - 22 км: 17,5 км - с. Пригородок - м. Хотин; 4,5 км - с. Переріта - р. Вілія - с. ТецьканиСоняч ?но. Потужний майже зустрічний вітер.
7.07.05с. Тецькани - с. Війшоара - с. Куконештій-Ной - с. Городіште - с. Заїкани - м. Ришкани - с. Ракарія8010 час
30 м.
+ 37
? 70
+ 140
? 130
+ 156
? 112
+ 68
? 85
? 798
Середні перепади висот. Асфальт, недовгі ґрунтовки. Грунти - 6 км:2 км - с. Бедраджій -Ной - с. Корпач; 4 км - с. Куконештій -Ной - с. ГородіштеМінли-ва хмар-ність.

Сильний зустрічно-боковий вітер.

8.08.05Дньовка в с. Ракарія0У другій половині дня - грозовий дощ і хмарно.Соняч ?но.
9.09.05с. Ракарія - м. Дрокія - с. Згуриця - с. Бексани - с. Скінені - с. Ванціна - м. Сороки - с. Воловіца8711

+ 102
? 104
+ 120
? 120
+ 93

? 55
+ 186
? 223
+ 191
? 268
+ 221
? 1 683
Значні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки. Грунти - 16 км:15 км - с. Згуриця - с. Бексани - с. Скінені - с. Ванціна; 1 км - за с. Александру-Чел-БунЗранку Сонячно.

Потім мінли-ва хмарність.

10.10.05с. Воловіца - с. Солонець - с. Кухурештій-де- Сус - с. Сенетеука - Молдова / Придністров?я? р. Дністер - с. Подоймиця - с. Рашков - с. Катери-нівка - Придністров?я / Україна - с. Грабово - м. Кодима99,57 час
30 м.
? 60
+ 170
? 290
+ 212
? 122
+ 160
? 1014
Середні перепади висот. Асфальт, ґрунтовки.

Грунти - 12,5 км:6,5 - с. Солонець - с. Кошерниця; 6 км - с. Ципордей - с. Жапка. Зранку вибирали асфальт через дощові ґрунти.

Вночі дощ.

Сонячно.

Разом:Ів.Франківськ - Кодима734? 8147За картою -719, а за одометром - 743,22 км. Грунти - 230,5

2.1. Висотні графіки

1. Висотний графік від м. Івано - Франківська до м. Хотина

Висотний графік від м. Івано - Франківська до м. Хотина

2. Висотний графік від м. Хотина до м. Кодими

Висотний графік від м. Хотина до м. Кодими

3. Повний висотний графік від м. Івано - Франківська до м. Кодими

Повний висотний графік від м. Івано - Франківська до м. Кодими

2.2. Схема маршрута

Схема маршрута

2.3. Технічний опис маршруту

За дев`ять днів було перетнуто в міжріччі рік Прут і Дністер з північного заходу на південний схід Прикарпаття, Буковину, Північну Молдову, Придністров`я. Пройшли більше 700 километрів гарних і поганих доріг та бездоріжжя; приборкали 2 некатегорійних перевала (Рунок (692) та Німчич (587)); радіально піднялися на одну з цікавих карпатських гір (г. Камінь (601)); побували на 2 знаменитих водоспадах (Шешорські Гуки, Сикавка); перетнули дві країни (Молдова, Придністров`я) та 3 кордони і деякий час (3 дні) їхали вздовж україно-румунського і молдово-румунського кордону. За час велопоходу дерлися через лісові хащі і проходили річки; пішки тягнули на перевали крутими під`йомами велосипеди з багажем і одного разу їхали під дощем. Також побачили 2 знамениті фортеці (Хотинську і Сорокську) і побували в давньоруських містах: Тисмяниця, Коломия, Кути, Хотін. В цілому подорож видалася вдалою, з погодою було гарно (окрім двох вітряних днів), та був набутий багатий досвід організації походів в Карпатах та інших країнах.

Перший день - 1 травня. м. Ів.- Франківськ - м. Тисмяниця - с. Цуцилів - с. Кубаївка

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ
76 км15,2 км/год.5 год.29 км

10.40 - прибуття на зал. ст. м. Івано-Франківська (Фото 1). Дозакупились на місцевому ринку і виїхали у 11.10 в напрямку СХІДного виїзду з міста.

Цілий день сонячна безхмарна тепла весняна погода.

11.30 - 12.00 - в м. Тисмениці (Фото 2). Після неї звернули на ПІВДЕНЬ в напрямку карпатських гір.

14.00 - доїхали до Цуцилова (Фото 3) і звернули на СХІД через залізничну колію, проїхавши перший кілометр грунтами і потім річку вбрід. Від с. Волосов до с. Гаврилівка (Фото 4,5) з 9 км 6 км прийшлося їхати захаращенною лісовою дорогою. З цих 6 км половину перетинали заболочені місця, ями, канали і струмки. Перешкоди були від декількох до десятків метрів і глибиною до чи вище колін. Через це згаяли багато часу (1,5 годин). За Велесицею (Фото 6) на 10 км грунтів теж витратили час, але дороги були кращі і не такі захаращені.

18.00 - проїхали с. Середній Майдан. Після нього до Кубаївки пішли перепади висот і гарна грунтова дорога до Кубаївки.

19.30 - стали на стоянку за Кубаївкою в лісі біля дороги.

Від Івано-Франківська до Цуцілова - гарна асфальтована дорога. Потім дороги погіршали, перейшовши в грунтові.

Початок подорожі. Біля вокзалу м. Івано-Франківськ
Фото 1. Початок подорожі. Біля вокзалу м. Івано-Франківськ
На в`їзді в стародавню Тисменицю
Фото 2. На в`їзді в стародавню Тисменицю
Залізничний переїзд біля с. Цуцилова
Фото 3. Залізничний переїзд біля с. Цуцилова
Перша перешкода за с. Волосов
Фото 4. Перша перешкода за с. Волосов
Друга лісова перешкода вже серйозніше
Фото 5. Друга лісова перешкода вже серйозніше
Надечір біля с. Велесниця
Фото 6. Надечір біля с. Велесниця

Другий день - 2 травня. с.Саджавка - м. Коломия - с. Яблонів - с. Космач - с. Шешори

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ
72 км13,1 км/год.5 год.30 хв.35 км

08.00 - виїхали в с. Саджавку (Фото 7), де крутий грунтовий спуск закінчився виїздом на пряму східну трасу на Коломию, а потім і до самого с. Яблуніва. До Коломиї їхали на великій швидкості без вітру (середня - 27 км/год) приємним сонячним прохолодним ранком.

09.30 - в`їхали в м. Коломию, де трошки проїхали вулицями і центром міста (Фото 8,9).

Через годину виїхали на ПІВДЕНЬ.

12.00 - проїхавши с. Яблунів і с. Лючу (Фото 10), зупинилися в лісі, щоб пообідати і подивитися цікаву пам`ятку.

12.40 - 14.20 - радіальний вихід (2+2 = 4 км) до Люча - Рушірського ідола на вершині г. Камінь (602 м). Це цікаві останці на залісеній вершині (Фото 11). Деякий час поблукали в пошуках вершини з допомогою ЖПС - навігатора. Після цього спустившись, пообідали.

15.00 - рушили до с. Космач, де в цей день завершувався фестиваль народної музики і традицій. Від Яблуніва до Космача і далі - до самих Шешор дорога не тільки грунтова, але й важка, крута, щебеніста (Фото 12).

Іноді приходилося підніматися пішки.

17.20 - піднявшись на не категорійний перевал Рунок (Фото 13), заїхали у Космач. Там в керівника відбувся перший прокол і заміна камери.

19.10 - стали на ночівлю в ущелині біля мосту через р. Пістинка на початку с. Шешори (Фото 14).

Цього дня зранку була сонячна тепла погода, яка після обіду так і не перейшла в грозовий дощ.

В`їзд до с. Санджавка. Вдалині долина р. Прут і початок Карпат
Фото 7. В`їзд до с. Санджавка. Вдалині долина р. Прут і початок Карпат
м. Коломия. Відома дерев`яна церква 18 ст. на початку міста
Фото 8. м. Коломия. Відома дерев`яна церква 18 ст. на початку міста
Коломийський музей писанки
Фото 9. Коломийський музей писанки
На початку ґрунтовки на Космач в с. Яблунів
Фото 10. На початку ґрунтовки на Космач в с. Яблунів
Люча - Рушірський ідол на вершині г. Камінь. Радіалка
Фото 11. Люча - Рушірський ідол на вершині г. Камінь. Радіалка
Ось такі дороги на підйомі до пер. Рунок
Фото 12. Ось такі дороги на підйомі до пер. Рунок
Краєвид з перевалу Рунок (н/к,692 м). Внизу с. Космач
Фото 13. Краєвид з перевалу Рунок (н/к,692 м). Внизу с. Космач
Вечірня стоянка в ущелині на пагорбі біля с. Шешори
Фото 14. Вечірня стоянка в ущелині на пагорбі біля с. Шешори

Третій день - 3 травня. м. Косів - смт.Кути - м. Віжниця - смт.Берегомет - с. Велике

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ
81 км12,5 км/год.6 год.30 хв.35 км

08.30 - виїхали з міста ночівлі в ущелині (Фото 15,16).

Погода зранку захмарена і була підозра, що буде дощ, але декілька разів він нас обминав. І в районі перевала Німчин і біля Берегомету.

09.00 - побували на Шешорських водоспадах (Фото 17).

Після них дорога вже пішла добре асфальтована аж до водоспаду Сикавка. Взагалі дорога від с. Космач до с. Пістинь йде вниз і в гарних умовах можна за 2 години її легко проїхати
10.30 - зупинились в м. Косів (Фото 18) на перекус і відпочинок, бо після с. Пістинь був довгий підйом і спуск і через дрібний тимчасовий дощик похолонуло.

11.30 - проїхали смт.Кути і звернули на ЗАХІД (Фото 19) вздовж р. Черемош..

12.00 - біля Сокільських скель і водоспаду Сикавка керівник знову пробив колесо. Прийшлося шукати дірки в річці Черемош і клеїти дві камери, на що пішла година.

14.00 - проїхавши с. Ростоки і переїхавши р. Черемош по гарному мосту, після с. Підзахаричі почався підйом на пер. Німчин. Підйом на перевал і вниз - 7 км по грунтовій дорозі. Було важко, бо спекотно і думали, що буде дощ, бо вже гриміло. Але гроза нас обминула.3 км вверх на перевал піднімались з велосипедами пішки через крутизну (Фото 20,21).

15.00 - виїхали на перевал і зразу поїхали вниз до м. Віжниця. Спуск досить безпечний на швидкості і приємний. Тільки треба бути обережними спочатку - на самій крутій ділянці зверху (2 км). (Фото 22).

16.00 - в`їхали в м. Віжниця і, не розібравшись з картами, проїхали пряму дорогу на м. Берегомет. Через це витратили зайву годину і отримали навантаження, коли підіймалися грунтами знизу (з м. Вижниці) вгору до с. Черешенки
18.00 - проїхали місто Берегомет (Фото 23) і, повернувши на ПІВДЕНЬ, перетнули р. Сирет
(Фото 24). До та за с. Мигове - проїхали по 5 км грунтових доріг, вогких після дощу (Фото 25).

19.40 - стали в лісі за с. Велике на ночівлю. Все було вогке від грози, що пройшла до нас.

Ранок на стоянці в лісовій ущелині
Фото 15. Ранок на стоянці в лісовій ущелині
Ось такі гірські річки іноді приходилося перетинати з розгону
Фото 16. Ось такі гірські річки іноді приходилося перетинати з розгону
На знаменитих водоспадах Шешорські Гуки
Фото 17. На знаменитих водоспадах "Шешорські Гуки"
На в`їзді до міста Косова
Фото 18. На в`їзді до міста Косова
На куті Кутів
Фото 19. На куті Кутів
Важкий підйом на пер. Німчин
Фото 20. Важкий підйом на пер. Німчин
На перевалі Німчин (н/к,587 м) розквітають весняні квіти і торгівля
Фото 21. На перевалі Німчин (н/к,587 м) розквітають весняні квіти і торгівля
Швидкий спуск з перевалу
Фото 22. Швидкий спуск з перевалу
Перед Берегометом
Фото 23. Перед Берегометом
Переправа через р. Сирет за м. Берегомет
Фото 24. Переправа через р. Сирет за м. Берегомет
За селом Мигово на повороті до с. Велике від хмар потемнішало
Фото 25. За селом Мигово на повороті до с. Велике від хмар потемнішало

Четвертий день - 4 травня. с. Вовчинець - с. Банилів - Підгірний - с. Великі Петрівці - с. Корчівці - с. Біла Криниця - с. Черепківці - с. Стерче

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ
76 км12,66 км/год.6 год.48 км

08.30 - виїхали через с. Волчинець грунтами по хребту на ПІВДЕНЬ (Фото 26).

10.00 - через 11 км грунтів спустились до траси в долині р. Малого Сирету до с. Банилів Підгірний (Фото 27) і поїхали асфальтом на СХІД.

Погода зранку сонячна, а у другій половині доби чекали грози. Але вона нас обминула, закінчившися мінливою хмарністю. При спуску грунтами на великій швидкості переднім колесом керівник потрапив у земляну колію і впав. Від удару по голові спас велошолом. Висновок? Треба більш широкі протекторні дорожчі покришки або тихіше їхати.

12.10 - проїхали с. Верхні Петрівці по грунтовій дорозі (Фото 28) і повернули на південь на Корчівці. Там зрізали шлях грунтами і після гарного обіду біля містка на галявині (Фото 29) о 14.00 виїхали на перетин шляхів (Фото 30), один з яких йшов рівно через ліс до старообрядного села Біла Криниця на кордоні з Румунією. Грунтова майже рівна 22 км дорога до с. Біла Криниця і далі до с. Стар. Волчинець опинилась швидкісною, приємною і безпечною. Лісники і погранці нас не турбували. Їхали через ліс 1 годину.

15.00 - проїхали с. Білу Криницю (Фото 31,32). В селі Старий Волчинець в одного з учасників пробилось колесо і деякий час витратили на ремонт. За с. Кам`янка біля залізнодорожного мосту натрапили на рідкісну подвійну колію (Фото 33).

17.00 - не доїзжаючи с. Слобідки (Фото 34) повернули навпростець на СХІД 4,5 км грунтами поруч з ЛЕП.

18.30 - після докупок у мегамаркеті на дорозі через с. Стерче (Фото 35), проїхали його і в 19.20 стали на ночівлю в лісі на СХІД за цим селом.

Вранішні краєвиди буковинського Прикарпаття
Фото 26. Вранішні краєвиди буковинського Прикарпаття
Виїзд з грунтових доріг на асфальт
Фото 27. Виїзд з грунтових доріг на асфальт
Раптові ґрунти на асфальтованій трасі
Фото 28. Раптові ґрунти на асфальтованій трасі
Місточок через струмочок
Фото 29. Місточок через струмочок
На перехресті біля в`їзду в Білокриничанський ліс
Фото 30. На перехресті біля в`їзду в Білокриничанський ліс
Старовинна старообрядницька церква
Фото 31. Старовинна старообрядницька церква
Зелена криниця в Білій Криниці
Фото 32. Зелена криниця в Білій Криниці
Загадкові рейки біля мосту через р. Сирет
Фото 33. Загадкові рейки біля мосту через р. Сирет
Як там далі? Треба направо... Зріжемо шлях навпростець
Фото 34. Як там далі? Треба направо... Зріжемо шлях навпростець
За с. Тереблече - старовинне румунське село Стерче
Фото 35. За с. Тереблече - старовинне румунське село Стерче

П`ятий день - 5 травня. с. Буківка - м. Герца - м. Новоселиця - с. Диновці - с. Пригородок

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ
84 км12,9 км/год.6 год.30 хв.27 км

09.20 - виїхали пізно, бо попереднього дня втомилися. Виїхавши з лісу зразу проїхали одне за одним декілька сіл в напрямку Румунії: Станівці, Буківку, Поляну, Турятку (Фото 36) і звернувши на Північний схід в 10.20 поїхали вздовж кордону в 5 км від нього (Фото 37) до міст Герца і Новоселиця.

На всіх картах і атласах стратегічна прикордонна дорога, яка виглядала асфальтованою, насправді опинилася гарною грунтовою.

12.00 - ми вже в м. Герца (Фото 39).

13.10 - ми вже в м. Новоселиця (Фото 40). В керівника почало сильно приспускати заднє колесо і під час обіду в центральному парку було витрачено багато часу на з`ясування проблеми (замінили нову камеру, а вона поки обідали спустила).

14.50 - виїхали на Північний захід і потім на Північний схід в напрямку Хотина. Після м. Новоселиця асфальтована траса була вже шикарна після кількаденних доріг. Через відсутність зустрічного вітру швидкість руху була гарна (середня 23 км/год).

18.30 - обминуши в`їзд на Хотин (Фото 41), звернули по об`їздній дорозі на захід, де й заночували в лісі, довго шукаючи озеро недалеко від с. Прігородок, яке було на карті, але, як з`ясувалося насправді озера вже декілька років як не було.

Цілий день була тепла сонячна погода. Тільки ближче до вечора захмарило.

Село за селом швидко минають під колесом..
Фото 36. Село за селом швидко минають під колесом..
Початок с. Турятка - вже прикордонна смуга
Фото 37. Початок с. Турятка - вже прикордонна смуга
Дороги... дороги..
Фото 38. Дороги... дороги..
Дороги... дороги..
Фото 39. Різні міста і містечка...
В`їзд у м. Новоселиця
Фото 40. В`їзд у м. Новоселиця
При в`їзді до м. Хотин
Фото 41. При в`їзді до м. Хотин

Шостий день - 6 травня. м. Хотин - с. Мамалига - Україна / Молдова - с. Крива - м. Ліпкани - с. Перерита

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ (км)
78,5 км12,1 км/год.6 год.30 хв.22 км

10.00 - виїзд на екскурсію в м. Хотин через с. Пригородок (Фото 42). Огляд Хотинської фортеці (Фото 43).

12.00 - дозакупки продуктів на ринку і в супермаркеті.

12.35 - виїзд з Хотина трасою на Південь в напрямку с. Мамалига на Українсько-Молдавсько-Румунському кордоні. Траса стратегічна добре асфальтована. Хоч день був і сонячний, але увесь день сильно заважав майже зустрічний сильний вітер, який дуже уповільнював швидкість навіть на спусках.

Це відбувалось два дні підряд і з такою проблемою двом учасникам довелося стикнутися вперше.

13.10 - проїхали перехрестя біля с. Даньківці (Фото 44,45). Через годину пообідали, продовжуючи далі з 15.00.

16.40 - проїхали с. Мамалигу (Фото 46) і, повернувши на Схід, під`їхали до прикордонного посту "Кріва", де відносно швидко і без проблем пройшли прикордонний і таможений контроль та реєстрацію.

17.40 - ми вже проїхали с. Дрєпкауци (Фото 47) і через 10 хв. вже були в м. Ліпкани (Фото 48), де біля центру трошки поблукавши, у 18.10 виїхали за місто по прикордонній трасі вздовж р. Прут в Південно - східному напрямку.

19.20 - набравши води в с. Перерита, виїхали за його межі і в 4 км від села, з`їхавши з траси, на берегу р. Вілія зупинились на ночівлю (Фото 49).

Кар`єр біля с. Пригородок. Недалеко ночівля
Фото 42. Кар`єр біля с. Пригородок. Недалеко ночівля
Біля Хотинської фортеці
Фото 43. Біля Хотинської фортеці
На перехресті біля с. Даньківці
Фото 44. На перехресті біля с. Даньківці
Вперед!... Біля пам`ятника на перехресті біля с. Даньківці
Фото 45. Вперед!... Біля пам`ятника на перехресті біля с. Даньківці
В`їзд у прикордонне українське село Мамалига
Фото 46. В`їзд у прикордонне українське село Мамалига
В`їзд у прикордонне молдовське село Дрєпкауці
Фото 47. В`їзд у прикордонне молдовське село Дрєпкауці
Біля в`їзду у перше молдовське місто Ліпкани
Фото 48. Біля в`їзду у перше молдовське місто Ліпкани

Сьомий день - 7 травня. с. Тецькани - с. Куконештій-Ной - с. Заїкани - м. Ришкани

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ (км)
80 км14,54 км/год.5 год.30 хв.6 км

10.40 - через те, що був вже сьомий день походу, народ підустав, керівник вирішив дати більше відпочити учасникам, через що вийшли досить пізно. Зранку так хмарніло, що чекали дощу, але обминуло. А зустрічний боковий сильний вітер цілий день суттєво гальмував наш рух.

11.20 - за с. Безеда натрапили на величезніший курган понад долиною Прута. З його вершини відкрився захоплюючий краєвид (Фото 50).

12.50 - проїхали с. Лопатнік (Фото 51) через круті ґрунтові ділянки на зсувних пагорбах перед і за селом. До речі було декілька таких ділянок, які ми не враховували в кілометражі ґрунтів.

14.00 - за с. Бедраджій-Ной (Фото 52) ґрунтова дорога до с. Корпач пішла навпростець через дамбу.

15.00 - перед с. Куконештій-Ной під великим курганом пообідали (Фото 53) і проїхали ґрунтами краєм села (Фото 54). Потім з`ясувалося, що деяких доріг (Фото 55) взагалі не було на картах через військові таємниці і стратегічну висоту над селом. Через це ми витратили зайвий час, трошки кругами обминаючі стратегічні висоти, щоб потрапити до с. Городіште навпростець, щоб не їхати через с. Варатик.

17.30 - проїхали с. Городіште по високому містку з гарними краєвидами навкруги (Фото 56). Взагалі ці місця зі скелями доволі живописні і варті, щоб тут побувати ще не раз.

19.00 - заїхали в с. Заїкани і на виїзді з нього (Фото 58) майже потрапили в грозову зливу, але вчасно сховалися на зупинці.

Через це втратили багато часу і вже потемнішало. Що цікаво, коли в 21.00 в`зжали в смт. Ришкани, то там не було ані краплинки. А ми проїхали десь з годину під несильним дощем і по мокрому асфальту.

22.00 - Заночували в старовинній хаті в с. Ракарія

Ранок на берегу р. Вілія
Фото 49. Ранок на берегу р. Вілія
Вид з кургану на долину р. Прут і Румунію біля с. Безеда
Фото 50. Вид з кургану на долину р. Прут і Румунію біля с. Безеда
Біля с. Лопатнік
Фото 51. Біля с. Лопатнік
Поклінний хрест на перехресті біля с. Бадраджій - Ной
Фото 52. Поклінний хрест на перехресті біля с. Бадраджій - Ной
Обід під курганом перед с. Куконештій - Векь
Фото 53. Обід під курганом перед с. Куконештій - Векь
На краю с. Куконештій-Ной з`ясовується родовід і подальший шлях
Фото 54. На краю с. Куконештій-Ной з`ясовується родовід і подальший шлях
В`їзжаємо в Ришканський район Молдови за с. Куконештій - Ной. Цієї дороги на мапах нема
Фото 55. В`їзжаємо в Ришканський район Молдови за с. Куконештій - Ной. Цієї дороги на мапах нема
Старовинний міст через р. Чугур біля с. Городіште
Фото 56. Старовинний міст через р. Чугур біля с. Городіште
Автобусна зупинка с. Городіште
Фото 57. Автобусна зупинка с. Городіште
На автобусній зупинці с. Заікани. Через 2 хвилини піде грозовий дощ
Фото 58. На автобусній зупинці с. Заікани. Через 2 хвилини піде грозовий дощ

Восьмий день - 8 травня. с. Ракарія. Дньовка

На в`їзді в село
Фото 59. На в`їзді в село
Хата засинає
Фото 60. Хата засинає

Дев` ятий день - 9 травня. с. Ракарія - м. Дрокія - с. Згуриця - с. Скінені - с. Ванціна - м. Сороки - с. Воловіца

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ (км)
87 км14,5 км/год.6 год.16 км

09.00 - вночі йшов дощ. Через це виїхали пізніше запланованого останнього дня подорожі. Бо зранку ще трошки моросило і хмарніло.

9.20 - проїхали Ришканське перехрестя (Фото 62) і повернули трасою на Північний схід в напрямку міст Дрокія і Сороки.

11.00 - проїхали м. Дрокію (Фото 63), трішки відпочивши в ній. Взагалі асфальтовані дороги в Молдові відносно в гарному стані.

12.00 - в с. Згуриця (Фото 64) перекусили і за нею звернули з траси направо по грунтах в села Бєксань, Скінень і Ванцина.

Підйом до с. Скінень був дуже довгим і під сонцем важкуватим.

15.00 - на перехресті перед с. Ванцина (Фото 65) гарно пообідали і в 16.00 поїхали ґрунтами далі.

16.50 - в`їхали в м. Сороки. Спуск по місту серпантином до Сорокської фортеці - доволі живописна дія. Сорокська фортеця (Фото 66) в цей час чомусь не працювала і ми не потрапили внутр. З`ясувалося, що поруч з фортецею діє паром через Дністер. І якби це раніше знали, то спланували б виїзд до України іншим шляхом. Після цього також крутим серпантином виїхали з Сорок іншим виїздом на Півд. Схід (Фото 67).

19.10 - за с. Воловіца (Фото 68) стали на ночівлю в лісових хащах

Дорожні хвилі на Сорокі..
Фото 61. Дорожні хвилі на Сорокі..
Ришканське перехрестя
Фото 62. Ришканське перехрестя
На в`їзді в м. Дрокію
Фото 63. На в`їзді в м. Дрокію
Після села - поворот направо
Фото 64. Після села - поворот направо
Відмітилися перехрестям
Фото 65. Відмітилися перехрестям
Знаменита Сорокська фортеця
Фото 66. Знаменита Сорокська фортеця
Виїзд з м. Сорок
Фото 67. Виїзд з м. Сорок
Останнє село перед ночівлею
Фото 68. Останнє село перед ночівлею

Десятий день - 10 травня. с. Воловіца - с. Кухурештій-де- Сус - с. Сенетеука - Молдова/При-дністров?я - с. Подоймиця - с. Катеринівка - Придністров?я/Україна - с. Грабово - м. Кодима

ВІДСТАНЬСЕРЕДНЯ ШВИДКІСТЬЧИСТИЙ ХОДОВИЙ ЧАСГРУНТИ (км)
99,5 км15,3 км/год.6 год.30 хв.12,5 км

08.40 - після вчорашньої вечірньої зливи погода зранку була чудова і так і протрималася до вечора. Тому виїхали на свято 9 травня з добрим настроєм і гарно відпочившими.

9.40 - проїхали Солонецьке перехрестя (Фото 69), звернувши вліво по ходу. Асфальт вже підсох, чого не було з ґрунтами, як з`ясувалось. Тому від грунтів навпростець вирішили відмовитися, вибираючі гарні дороги. Тільки періодично на деяких ділянках асфальт переходив в грунт.

11.20 - біля залізничного переїзду за с. Кошерниця (Фото 70) один учасник проколовся. Після того, як замінили камеру і обговорювали справи, раптом тільки що відремонтоване колесо вибухнуло, розірвавшись. Прийшлося клеїти іншу камеру і заміняти, на що загалом пішло багато часу.

12.00 - швидко проїхали два великих поєднаних села - Кухурештій Ной і Сус (Фото 71).

14.00 - проїхавши с. Сенетеука, по місту через Дністер перетнули кордон з Молдовою. Прикордонники і таможня ввічливо і з цікавістю відносились до нас.

14.40 - В`їхавши у Придністров`я і проїхавши с. Подоймицю (Фото 72), швидко по трасі поїхали вздовж Дністра на Південний схід.

15.10 - за с. Рашков на березі Дністра в гарному місці зупинились на обід і купання (Фото 73).

16.40 - піднялися серпантином на плато в с. Катеринівка (Фото 74).

17.30 - 18.00 - перетин Українсько-Придністровського кордону теж без проблем і затримок.

19.00 - не доїзжаючи до Кодими знов прокололася камера в одного учасника. Але через те, що до поїзда часу було ще багато, спокійно все замінили.

19.40 - закінчили похід при в`їзді в м. Кодима (Фото 75).

На Солонецькому перехресті
Фото 69. На Солонецькому перехресті
Біля переїзду за с. Кошерниця прокололося, а потім вибухнуло колесо
Фото 70. Біля переїзду за с. Кошерниця прокололося, а потім вибухнуло колесо
Обминаючи с. Кухурештій - де - Сус
Фото 71. Обминаючи с. Кухурештій - де - Сус
Це вже Придністровська республіка
Фото 72. Це вже Придністровська республіка
Біля Рашково....Розлився Дністер
Фото 73. Біля Рашково....Розлився Дністер
За Катеринівкою - широкі лани
Фото 74. За Катеринівкою - широкі лани
Похід закінчено
Фото 75. Похід закінчено

3 . Підсумки, висновки, рекомендації по проходженню маршруту

Разом пройдено - 743,22 км (Грунтами - 230,5)

Загальний ходовий час - 54,02 години (в середньому 6 год/день)

Середня швидкість - 13,75 км/год

Загальний перепад висот - ? 8147 м. І це ще приблизний підрахунок без залучення невеликих перепадів до 30 - 50 м чи ігнорування невеличких коливань.

Взагалі маршрут видався вдалим, насиченим різноманітними складностями і перешкодами типу двохденним зустрічним вітром, чи проходженням захаращеного лісу з багатьма розлитими струмками і водяними ямами, які бувають тільки навесні. Також були і важкі, несподівано спекотні підйоми на перевали і довгі затяжні приємні спуски.

Були й різноманітні типи ґрунтів: і пиловидні, і щебенисті, і заволожені і каменисті.

Наскількі зрозумів, на майбутнє треба враховувати якимось чином розу вітрів при прокладанні маршруту, хоча тільки 2 дні сильного вітру і тільки два грозових вечори сильно погоду не зробили і на настрій і стратегічний план не вплинули.

Едине, що графік проходження поплив, бо керівник і так на це розраховував. І зсув на один день більше якраз і був запланований.

Взагалі несподіваною була тепла погода в цей час (приємно несподіваною) і сильний темп команди, яка без зайвих зусиль і напруження подолала таку відстань і такі перепади висот. Так що успіх був зумовлен гарним фізичним станом і порозумінням учасників. Ну і не було поломок, а відбулися тільки 8 - ю проколами на маршруті і втраченим гвинтиком одного багажника, який замінили. Але ближче до кінця походу почали відчуватись різні розбалансовки і зношеність різноманітних деталей і вузлів. Але це закономірно.

Задля більшої безпеки на спусках і задля кращої проходи мості в цих краях треба застосовувати широкі покришки з гарними сціпляючими з дорогою якостями.

Керівник сам це зрозумів через не дуже широкий діаметр своїх покришок.

4. Додаток

4.1. Перелік суспільного та спеціального суспільного спорядження

Намет - Pinguin Gemini 2+1:3,4 кг;
Велоремнабор - 3,0 кг.

Медична аптечка - 1,0 кг
Котли (3,0 + 4,5 л) + поварський набір - 1,2 кг.

Мультипаливний пальник - Primus Multifuel Ex:0,7 кг
Газбалони - 2 шт. по 0,45 - 0,9
Фотоапарат 1 - 2,0 кг.

Фотоапарат 2 - 0,6 кг.

GPS Garmin EtrexVistaHCx - 0,35 кг.

Похідна документація, карти, компас - 0,2 кг.

Велозамки - 3 шт. - 1,5 кг
Загальна вага:14 кг

4.2. Перелік власного спорядження

Загальне власне спорядження:

1. Каремат
2. Спальник
3. Ліхтарик налобний
4. КЛМН
5. Сірники - 1 уп.

6. Пляшка для води --1 л
7. Мобільний телефон
8. Загранпаспорт, квитки на поїзд (туди/назад), гроші.

Спеціальне власне спорядження:

1. Велосипед
2. Велобагажник
3. Велорюкзак
4. Чохол на велосипед для провозу у потязі /автобусі
5. Велофара
6. Велогабарит задній
7. Велошолом
8. Захисні окуляри
Предмети гігієни:

1. Туалетний папір
2. Мило
3. Рушник
4. Зубна щітка і паста
5. Гребінець
Інд. аптечка згідно переліку медика походу
Інд.

велоремнабор за переліком ремонтника походу
Одежа:

1. Дощо/вітрозахисна куртка
2. Полар
3. Штормові штани
4. Комплект ходової велоодежі
5. Комплект одежі на нічь
6. Труси - 1-2 шт.

7. Панчохи різні: термо чи вовна - 1 пара; звичайні - 2-3 пари
8. Боти/велотуфлі (ходова обув)
9. Змінна обув

4.3. Склад ремнабору

Запчастини:

1. Тросики гальм та перемикачів - 2 шт.
2. Рубашки гальм та перемикачів - 2
3. Ексцентрики передній и задній
4. Перемикач задній
5. Шина (26х2.0 Specialized fast trak)
6. Вісі передня та задня, конуса до них

Велоінструмент:

1. Ключ для спиць
2. Зйомник касети (під 24)
3. Вижимка ланцюгу
4. Набір шостигранників
5. Набір конусних ключів для втулок
6. Ключ на 24 для педалей
7. Хлист для зйому касети
8. З`йомник шатунів
9. З`йомник каретки (під 24)

Інший інструмент:

1. Надфіль
2. Пінцет
3. Пасатіжи
4. Молоточок
5. Викрутка

Різне:

1. Консистентна змазка:50 г.
2. Олія для ланцюгу:100 мл.
3. Перчатки гумові:1 пара
4. Клей.
5. Стяжки різних довжин:30 шт.
6. Голка, нитки, леска
7. Болти, шайби, гайки
8. Проволока мідна - 2 м.
9. Скотч:1 моток
10. Хомути - 5 шт.

Власний ремнабор кожного учасника:

1. Насос:2 шт.

на трьох
2. Запасна камера
3. Ремкомплект (заплатки, наждачка, клей)
4. Бортіровки:3 шт.
5. Гальмівні колодки:2 пари.
6. Спиці: набір по 2 шт кожної з потрібних довжин
7. Півень

Коментарі

Звіт витриманий у рамках стандарту звітів за велосипедні подорожі.
У звітах повинно бути обов`язково - карта маршруту, висотний графік, графік руху з кілометражем, перепадами висот і сумарним коефіцієнтом і бажано знімки спідометра з загальним кілометражем, загальним ходовим часом і середньою швидкістю пересування.
Також при великій кількості(насиченості) доріг повинно бути багато технічних фото на в`їзді чи при виїзді з населених пунктів. Вони необхідні задля доказової бази проїзду виключно через ці пункти і цими шляхами. По-друге - це робиться для виключення під`їзду, переїзду любим транспортом (машина, автобус, залізниця) окрім своїх велосипедів.
Всі ці деталі і дрібниці, відмінні від інших видів туризму, потрібні для надійного захисту в МКК, яка прискипливо розбирає велопоходи вище 2 кат. складності (до цього рівня зараз потребують тількі усний звіт). Тому в даному звіті залишено багато інформативних технічних фото, нецікавих естетично.
І для майбутніх мандрівників цей звіт, а також звіт Андрія Сахна можна брати за зразок, бо несуть в собі повну доказову базу проходження походу іменно цієї категорії.
Єдине, що звіт А.Сахна відрізняється своїми неповторними особливостями (послідовний фіксований набірний кілометраж та більше пейзажними фотками).
На майбутнє думаю має сенс для викладення на сайті вибирати в основному естетичні фото в не такому великому об`ємі (десь 30-50), залишаючі більше технічні для МКК.
Пропоную звіт залишити поза конкурсом просто для орієнтира.

На жаль немає смайлика. Попробую описати:
сором`язливо потупивши очі в землю, теліпає однією ніжкою

Підписатися на Коментарі для "Звіт про велосипедний похід 3 к.с. Буковиною та Придністров'ям (Україна, Молдова)"