Умови проведення змагань
По виду ?Рятувальні технічні прийоми?
Дистанція ІV класу
1. Обладнання.
1.1. ПС1, ПС4, ПС5, ПС7, ПС9, ПС11 знаходяться на землі. В межах означеного квадрата - безпечна зона. Страховка через гальмівний пристрій закріплений на собі.
1.2. ПС2, ПС3, ПС6, ПС8, ПС10, ПС12 обладнано подвійними суддівськими перилами та двома вантажними петлями.
1.3. ПС3, ПС6, ПС8, ПС9, ПС12 обладнано додатково двома заглушеними суддівськими карабінами.
2. На всіх етапах, де інше не оговорено окремо, потерпілий починає страждати після зняття з самостраховки і перестає після постановки на самостраховку або на землю.
3. Потерпілий на всіх етапах - учасник команди на вибір, окрім випадків, де оговорено інше.
4. Переходи ПС4-ПС5, ПС5-ПС7, ПС5-ПС10, ПС10-ПС11 вільні. Волочіння мотузок на них заборонено.
5. На дистанції передбачено два проміжних контрольних часи: ПКЧ1=45 хвилин, до завершення якого учасники зобов?язані виконати спуск потерпілого з супроводжуючим по М4 і спуститися вдвох на ПС5; ПКЧ2=65 хвилин, до завершення якого учасники зобов?язані виконати спуск потерпілого з супроводжуючим з дощуванням по М7 і спуститися вдвох на ПС10.
6. Загальний час виступу на дистанції Тз=80 хвилин.
Перелік етапів та опис проходження
1. М1 (ПС1-ПС2) Підйом потерпілого.
Перший учасник підіймається по суддівським перилам з верхньою суддівською страховкою і здійснює підйом другого учасника (травма рук).
2. М2 (ПС2-ПС3) Траверс.
Учасники долають етап з командною страховкою через ППС та самостраховкою короткими вусами на суддівських перилах.
3. М3 (ПС3-ПС4) Спуск потерпілого.
Спуск потерпілого (потерпілий - учасник, який не страждав на М1.) учасника (травма рук). Силами команди організовується спускова мотузка з фіксуючим пристроєм. Потерпілому надається суддівська страховка. Другий учасник спускається по командним перилам з верхньою командною страховкою.
4. М4 (ПС5-ПС6) Підйом по перилам з вузлом.
Учасники підіймаються по суддівським перилам з вузлом посередині. Перший з верхньою суддівською, другий - з верхньою командною. Під час підйому, в будь-який момент учасник повинен бути пристрахований до перил підйому або за допомогою жумара, або до вузла при перестібуванні.
5. М4 (ПС6-ПС5) Спуск потерпілого з середини маршруту з супроводжуючим.
Перший учасник з верхньою суддівською та командною страховками спускається по перилам до середини маршруту, стає на самостраховку в суддівську петлю, після чого стає постраждалим (травма правої руки та ноги). Другий учасник організовує спуск постраждалого з супроводжуючим ?самовипуском? або ?активним способом?, використовуючи в якості точки для закріплення мотузок ПС6. Вимоги до спуску:
а) дві транспортні мотузки, вільні кінці яких закріплені на супроводжуючому,
б) гальмівний та фіксуючий пристрій, що контролюються супроводжуючим,
в) кріплення учасників до спускової системи за допомогою ?павука? чи коротких вусів самостраховки,
г) з?єднання учасників додатковим вусом самостраховки або окремим шматком мотузки між собою.
Супроводжуючий може повертатись в ПС6 за наявності верхньої командної страховки.
6. М5 (ПС7-ПС8) Підйом постраждалого.
Учасники вяжуть в кокон постраждалого-колоду, підіймаються по перилам (перший по суддівським з верхньою суддівською страховкою, другий по командним з верхньою командною страховкою) та здійснюють підйом потерпілого-колоди в ПС8.
7. М6 (ПС8-ПС10) Транспортування потерпілого по провислій переправі.
Перший переправляється по провислій суддівській переправі в ПС10. Учасники транспортують потерпілого-колоду вздовж провислої суддівської переправи (вимоги: наявність фіксуючого пристою з фінішного берега та спускової системи зі стартового). При транспортуванні в будь-який момент потерпілий-колода повинен навантажувати провислу суддівську переправу. Другий учасник переправляється в ПС10 по провислій суддівській переправі.
8. М7 (ПС10-ПС9) Спуск потерпілого-колоди з супроводжуючим з дорощуванням.
Силами команди забезпечується подвійна транспортна мотузка з фіксуючим пристроєм для потерпілого-колоди з супроводжуючим. До спуску потерпілого на землю, учасник, що організовує спуск, повинен провести дорощування і продовжити спуск другою подвійною мотузкою, з?єднаною вузлом з першою. Супроводжуючому надається суддівська страховка. Другий учасник спускається по командним перилам з верхньою командною страховкою.
9. М8 (ПС11-ПС12) Підйом потерпілого з супроводжуючим.
Перший учасник підіймається по суддівським перилам з суддівською страховкою, кріпить мотузки для підйому в ПС12, спускається по суддівським перилам на ПС11 та організовує підйом потерпілого (учасник команди, втрата свідомості) з супроводжуючим. Потерпілий забезпечується суддівською страховкою.
10. М8 (ПС12-ПС11) Спуск потерпілого з супроводжуючим.
Учасники організовують спуск потерпілого учасника з супроводжуючим, забезпечуючи подвійну вантажну мотузку з фіксуючим та гальмівним пристроєм, потерпілий не той учасник, що був потерпілим на підйомі по М8.
Схема дистанції
Дистанція II класу
1. Обладнання.
1.1. ПС1, ПС4, ПС5 знаходяться на землі. В межах означеного квадрата - безпечна зона. Страховка через гальмівний пристрій закріплений на собі.
1.2. ПС2, ПС3, ПС6 обладнано подвійними суддівськими перилами та двома вантажними петлями.
1.3. ПС3, ПС6 обладнано додатково двома заглушеними суддівськими карабінами.
2. На всіх етапах, де інше не оговорено окремо, потерпілий починає страждати після зняття з самостраховки і перестає після постановки на самостраховку або на землю.
3. Потерпілий на всіх етапах - учасник команди на вибір, окрім випадків, де оговорено інше.
4. Перехід ПС4-ПС5 вільний. Волочіння мотузок заборонено.
5. На дистанції передбачено проміжний контрольний часи: ПКЧ=20 хвилин, до завершення якого учасники зобов?язані виконати спуск потерпілого по М3 і спуститися вдвох на ПС4.
6. Загальний час виступу на дистанції Тз=40 хвилин.
Перелік етапів та опис проходження
1. М1 (ПС1-ПС2) Підйом по перилам.
Перший учасник підіймається по суддівським перилам з верхньою суддівською страховкою. Другий - з верхньою командною страховкою по командним перилам.
2. М2 (ПС2-ПС3) Траверс.
Учасники долають етап з командною страховкою через ППС та самостраховкою короткими вусами на суддівських перилах.
3. М3 (ПС3-ПС4) Спуск потерпілого.
Спуск потерпілого учасника (травма рук). Силами команди забезпечується спускова мотузка з фіксуючим пристроєм. Потерпілому надається суддівська страховка. Другий учасник спускається по командним перилам з верхньою командною страховкою
4. М4 (ПС5-ПС6) Підйом по перилам з вузлом.
Учасники підіймаються по суддівським перилам з вузлом посередині. Перший з верхньою суддівською, другий - з верхньою командною. Під час підйому в будь-який момент учасник повинен бути пристрахований до перил підйому або за допомогою жюмара, або до вузла при перестібуванні.
5. М4 (ПС6-ПС5) Спуск потерпілого з супроводжуючим.
Учасники організовують спуск потерпілого (травма рук) з супроводжуючим ?самовипуском? або ?активним способом?. Страждає учасник, що не був потерпілим на М3. Вимоги до спуску:
а) дві транспортні мотузки, вільні кінці яких закріплені на супроводжуючому,
б) гальмівний та фіксуючий пристрій, що контролюються супроводжуючим,
в) кріплення учасників до спускової системи за допомогою ?павука? чи коротких вусів самостраховки,
г) з?єднання учасників додатковим вусом самостраховки або окремим шматком мотузки між собою.
Схема дистанції
Довжини етапів дистанції "Рятувальні технічні прийоми"
М1 11 метрів
М2 5 метрів
М3 11 метрів
М4 11 метрів
М5 11 метрів
М6 12 метрів
М7 11 метрів
М8 9 метрів
М9 9 метрів