Змагання з техніки пішохідного туризму
"Кубок Дніпровського району 2009"
Відкриття сезону
Умови дистанції кругова командна "смуга перешкод".
Умови дистанції 2 клас.
1. Клас дистанції -II (ЛП- 63, 2 б.)
2. Кількість етапів 9, з них самонаведенням 4. Загальна кількість може змінюватися в залежності від кількості команд, що заявилися.
3. Команди стартують примусово одночасно на всіх етапах, після закінчення ЗЧ етапу, переходячи на наступний.
4. ЗКЧ на всі етапи: 15хв., може змінюватися в залежності від кількості команд, що заявилися.
5. Проходження всієї дистанції в касках, одежа повинна закривати лікті та коліна.
6. Склад команди 4 чоловіки (не менше 1 особи жіночої статі). У склад команди може входити тренер і представник.
7. Орієнтовний стартовий інтервал між етапами - 15хв.
8. Команда прибуває на старт свого етапу за 10хв. для проходження техкомісії.
9. Все нестандартне спорядження повинно пройти техкомісію.
10. Спуск "парашутом" не дозволяється.
11. Всі петлі на дистанції є вантажними (окрім етапу "Траверс").
12. Всі етапи знаходяться у зоні видимості учасників, переходи між ними промаркіровані, або судді вкажуть напрямок руху.
13. На касках учасників обов?язково повинний бути присутній номер учасника від 1 до 4.
14. Старт на кожному етапі примусовий за складеним графіком.
15. Порядок старту визначається жеребкуванням.
16. Всі етапи обладнано лініями старту і фінішу та обнесені обмежувальною лінією.
17. Команда до старту проводить підготовку етапу до проходження (жердини, колоди і т.д.), де це потрібно.
18. Команда долає дистанцію з контрольним вантажем 20кг, котрий постійно повинен знаходитись на самостраховці чи на учаснику в небезпечній зоні.
19. На етапах з потерпілим, умовно "потерпілий" обирається командою. Він не має право працювати на етапі і перестає бути "потерпілим" після виходу в безпечну зону чи постановку на самостраховку на цільовому березі.
20. Посилання на опис етапів наведено за "Правила змагань зі спортивного туризму, 2001 р.", таблицю штрафів вважати, як НАСТАНОВАМИ до даних змагань (табл.3).
Перелік етапів.
1. Переправа через яр з потерпілим (самонаведення) (3А, 13б.). Довжина - 30м.
КЛ на початку та кінці етапу. На висхідному березі ВП. Опори - дерева, Д=30см.
Потерпілий манекен (з вусом для к/с) транспортується в "коконі", кількість петель не менше 8. Етап долається силами та засобами команди.
2. Переправа через яр по колоді (2А, 8 б.). Довжина між опорами - 20м. ВП на початку етапу. Опори дерева, Д=30см. Команда організовує перильну мотузку та супроводження. Перший учасник долає етап з к/с.
3. Транспортування потерпілого (н/к, 2 б. + 1 А, 3 б.). Довжина - 150м. КЛ на початку та кінці етапу. Суддівські 2 довгі та 3 коротких жердини. Команда виготовляє жорсткі ноші з наповненням мотузками (по Кропфу) та транспортує в них потерпілого.
4. Паралельні мотузки через воду (самонаведення) (2Б, 11б.). Довжина - 30м. КЛ на початку та кінці етапу. Опори - дерева, Д=30см. Етап долається силами та засобами команди.
5. Жердини
(1Б, 5 б.). Довжина - 15м. Кількість лаг - 6. Кількість жердин - 4. Відсічка часу виконується при винесенні жердин за лінію фінішу.
6. Спуск легко потерпілого (самонаведення) (1Б, 7, 2 б.). Довжина - 15м. КЛ на початку та кінці етапу. ЗСК, ВП та ПСП на початку етапу. "Потерпілого" обирає команда, травма - опік рук. Вимоги до спуску легко потерпілого - наявність транспортної мотузки з гальмівним пристроєм та к/с. Всі інші учасники долають етап по командним перилам з с/с.
7. Вузли
(1А, 2 б.). Етап долається у вигляді естафети. Кожен учасник повинен зав?язати чотири вузла, які витягне і передати естафету іншому.
8. Маятник + орієнтування (1А, 4 б.). Довжина зони перешкоди, що долається маятником 6 м. КЛ на початку та кінці етапу. Опори для кріплення супроводження. Етап обладнано суддями. Команда повинні переправитися на с/с з організацією супроводження.
Далі перехід у виділену окрему зону для визначення азимуту. Окремо кожен учасник визначає два азимути по карточці, що знаходяться у судді.
9. Траверс схилу (самонаведення) (1Б, 8 б.). Довжина зони перешкоди 30м. КЛ та ВП на початку та кінці етапу. Локальних петель 3, для наведення командного траверсу. Перший та останній учасник долають етап на к/с, решта по наведеним командою перилам.
Умови дистанції 3 клас.
1. Клас дистанції -IIІ (ЛП- 91, 1 б.).
2. Кількість етапів 11, з них самонаведенням 7. Загальна кількість може змінюватися в залежності від кількості команд, що заявилися.
3. Дистанція складена з двох колових частин. Кожне коло складене з 5-6 етапів.
4. Перехід між колами 1 година.
5. ЗКЧ на всі етапи: 20хв., може змінюватися в залежності від кількості команд, що заявилися.
6. Команди стартують примусово одночасно на всіх етапах, після закінчення ЗЧ етапу, переходячи на наступний.
7. Проходження всієї дистанції в касках, одежа повинна закривати лікті та коліна.
8. Склад команди 6 чоловіки (не менше 1 особи жіночої статі). У склад команди може входити тренер і представник.
9. Орієнтовний стартовий інтервал між етапами - 20хв.
10. Команда прибуває на старт свого кола за 15хв. для проходження техкомісії.
11. Все нестандартне спорядження повинно пройти техкомісію.
12. Спуск "парашутом" не дозволяється.
13. Всі петлі на дистанції є вантажними (окрім етапу "Траверс").
14. Всі етапи знаходяться у зоні видимості учасників, переходи між ними промаркіровані, або судді вкажуть напрямок руху.
15. На касках учасників обов?язково повинний бути присутній номер учасника від 1 до 6.
16. Старт на кожному етапі примусовий за складеним графіком.
17. Порядок старту визначається жеребкуванням.
18. Всі етапи обладнано лініями старту і фінішу та обнесені обмежувальною лінією.
19. Команда до старту проводить підготовку етапу до проходження (жердини, колоди і т.д.), де це потрібно.
20. Команда долає дистанцію з контрольним вантажем 30кг, котрий постійно повинен знаходитись на самостраховці чи на учаснику в небезпечній зоні.
21. На етапах з потерпілим, умовно "потерпілий" обирається командою. Він не має право працювати на етапі і перестає бути "потерпілим" після виходу в безпечну зону чи постановку на самостраховку на цільовому березі.
22. Посилання на опис етапів наведено за "Правила змагань зі спортивного туризму, 2001 р.", таблицю штрафів вважати, як НАСТАНОВАМИ до даних змагань (табл.3).
Перелік етапів.
1. Переправа через річку (3А, 13б.). Довжина - 41м. КЛ на початку та в кінці етапу, опори - дерева Д=0.3-0.7м. Команда повинна організувати навісну переправу через воду. Для організації переправи - перший учасник переправляється на цільовий берег з к/с. Решта учасників - по наведеній командою переправі з супроводженням.
2. Переправа по колоді через яр (2Б, 8 б). Довжина колоди до 12м. Обмежена робоча зона. Колода суддівська. Команда повинна організувати укладку колоди через річку будь-яким вірним способом, та організувати переправу всіх учасників на цільовий берег. Можлива відсутність опор для кріплення мотузок.
3. Транспортування потерпілого (н/к, 2 б. + 1 А, 3 б.). Довжина 150м. КЛ, промаркірований коридор. Команді надається 3 короткі та 2 довгі жердини. Після старту - силами команди виготовляються жорсткі ноші з наповненням сіткою Кропфа. Суддею перевірятиметься жорсткість нош на складання.. Умовно потерпілого визначають учасники команди, він лягає на місце вказане суддею. Травма потерпілого важка - втрата свідомості. Команда транспортує потерпілого у ношах по пересічній місцевості вздовж маркірованого маршруту.
4. Паралельні мотузки через воду (самонаведення) (2Б, 11б.). Довжина - 30м. КЛ на початку та кінці етапу. Опори - дерева, Д=30см. Етап долається силами та засобами команди.
5. Жердини з потерпілим (1Б, 8, 4 б). Довжина - до 30м, опори для кріплення переправи - дерева Д=0.3-0.7м. КЛ та ВП на початку та кінці етапу. Кількість лаг - 8. Кількість жердин - 6. "Потерпілий" манекен з втратою свідомості. Команда повинна організувати транспортування потерпілого у "коконі" по навесній переправі - кількість петель не менше 8 ми. Всі інші учасники долають етап за допомогою жердин.
6. Спуск легко потерпілого з дорощуванням транспортної мотузки (2А, 7, 7 б). Довжина до 15м. КЛ на початку та кінці етапу. 4 ВП, ЗСК та ПСП на початку етапу. Команда повинна організувати спуск по вертикальним перилам з к/с, та спуск з дорощуванням транспортної мотузки легко потерпілого. "Потерпілого" обирає команда, травма - опік рук. Вимоги до спуску легко потерпілого - наявність транспортної мотузки з гальмівним пристроєм, під страхованій прусами та к/с.
7. Транспортування (підйом) "потерпілого в коконі з супроводжуючим" по скельній ділянці (3А, 12б). Довжина до 15 м. Рельєф скельний. КЛ на початку та в кінці етапу. ПСП з двома ВП у кінці етапу, до 8 ППС, СС. Передбачено проходження середньої складності скель. Команда має організувати підйом "потерпілого" з супроводжуючим. Перший учасник проходить етап вільним лазінням (можлива заміна вільного лазіння на суддівську перильну мотузку) за допомогою штучних точок опори (альпіністських драбинок, петель та т.ін.) з верхньою СС і нижньою к/с, використовуючи ППС. Решта учасників з верхньою к/с. Підйом "потерпілого" (манекен з втратою свідомості, у "коконі" - кількість петель не менше 8 ми) з супроводжуючим згідно Правил (Настанов).
8. Круто похила вниз (3А, 12б.). Довжина 30м. ПСП, КЛ на початку та кінці етапу, 2 ЗСК на початку етапу. На цільовому березі кріплення за опору Д=40см. Перший учасник спускається "дюльфером" по командним перилам з к/с. Всі інші учасники по переправі наведеній командою верхньою к/с.
9. Вузли (1А, 2 б.). Етап долається у вигляді естафети. Кожен учасник повинен зав?язати чотири вузла, які витягне і передати естафету іншому.
10. Маятник + орієнтування (1А, 4 б.). Довжина зони перешкоди, що долається маятником 6 м. КЛ на початку та кінці етапу. Опори для кріплення супроводження. Етап обладнано суддями. Команда повинні переправитися на с/с з організацією супроводження. Далі перехід у виділену окрему зону для визначення азимуту. Окремо кожен учасник визначає два азимути по карточці, що знаходяться у судді.
11. Траверс схилу (самонаведення) (1Б, 8 б.). Довжина зони перешкоди 30м. КЛ та ВП на початку та кінці етапу. Локальних петель 3, для наведення командного траверсу. Перший та останній учасник долають етап на к/с, решта по наведеним командою перилам.
Додаткові умови проходження дистанції.
1. Всі навесні переправи повинні бути з подвійних мотузок з незалежним точками кріпленням.
2. На етапі паралельні мотузки, верхня мотузка повинна бути подвійною з незалежними точками кріплення.
3. На колоді, навісних переправах та паралельних мотузках з КЛ початком-кінцем руху вважається: пристібання-відстібання від перил в безпечній зоні.
4. На решті етапів з КЛ початком-кінцем руху вважається: пересікання КЛ.
5. На етапах з ПСП початок-кінець руху - відстібання-пристібання до ПСП.
6. На етапі "Спуск по вертикальним перилам" вводиться поправка до табл. штрафів п.п. 2.3 "Випуск регулюючої руки" - 3 бали.
7. На етапах з перепадами висот згідно з п. п.2.2.4. вводиться штраф "Втрата контролю швидкості переміщення вантажу" - 6 балів.
8. Водиться штраф "Зняття команди" за неспортивну поведінку на етапі. Порушення ставиться після того, коли команда не виконала попередження судді про неспортивну поведінку. Неспортивною поведінкою вважається неетичне висловлювання грубішим чином, та суперечка з суддею етапу на рахунок порушення.
Підведення підсумків
Вище місце займають команди з меншим часовим результатом (час проходження етапів+ часовий еквівалент технічних штрафів). При рівності часових результатів вище місце займає команда з меншим технічним штрафом.
Використані скорочення
к/с - командна страховка;
с/с - самостраховка;
СС- суддівська страховка;
ППС- пункт проміжної страховки;
ПСП - подвійні суддівські перила;
КЛ- контрольна лінія;
ВП - вантажна петля
ЗСК - заглушений суддівський карабін;
ЗЧ - заданий час;
ТБ - техніка безпеки.
Гол.суддя Шепнівський О.М.
Нач.дистанції Злацький І.А.
Коментарі
3 клас!!!!
Igor replied on #
До переліку можливих етапів 3 класу додано Етап підйом легкопотерпілого за допомогою методу "Грудь-нога" та "Нога-нога".
Два маршрути підйому обладнанні суддівськими вертикальними перилами та суддівською страховкою для перших учасників. Довжина 15м. На горі етапу два пункти вилазу, обладнанні вантажними петлями та подвійними суддівськими перилами. Команда повинна організувати вилаз по двом маршрутам всіх учасників та підняти двох легкопотерпілих способом "нога-нога" або "грудь-нога". На кожному маршруті працюють по три учасники, взаємодія між звязками та маршрутами заборонена. Контрольний вантаж дозволяється витягувати.
Цей етап додано замість етапу ?4 "Паралельні мотузки через воду"!
ГСК змагань.